Performancing Metrics

توزیع سهام عدالت شوخی با مردم بود | اتاق خبر
کد خبر: 369339
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1395 - 11:06
معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: توزیع سهام عدالت برای چند نفر به معنای مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی کشور نیست و آنهایی که این کار را انجام دادند، با مردم شوخی کردند.

اتاق خبر:سید ابولفضل رضوی روز دوشنبه درجمع دهیاران، شوراهای اسلامی و فعالان روستایی در شهرستان جم بوشهر افزود: مشارکت مردم در اقتصاد زمانی به نتیجه می رسد که دولت کوچک شود نه اینکه نفت بفروشیم و به جیب مردم بریزیم و خوشحال باشیم که به توسعه رسیده ایم.
وی با اشاره به توسعه پایدار و پویا در اقتصاد بیان کرد: قرار بود دربرنامه پنجم توسعه نرخ رشد اقتصادی به 8 درصد برسد اما اقتصاد ما در هیچ برنامه ای به این رشد دست نیافته است و این نشان از نبود حضور موثر مردم در فعالیت های اقتصادی است.
رضوی در باره جایگاه تعاونیها در اقتصاد کشور گفت: تعاونی های ما باید کارآمد و دارای توجیه اقتصادی باشند نه اینکه صاحبان آن بخواهند که وامشان را پرداخت نکنند.
وی ادامه داد: بسیاری از تعاونی داران بعد از اینکه وام را دریافت کردند پول آن تنها به دست یک نفر رسید و در جاهایی مختلفی جدا از تعاونی ها خرج شد و این نشان می دهد که موفق عمل نکرده ایم.
معاون توسعه مناطق روستایی و محروم ریاست جمهوری اظهارکرد: حداقل 70 درصد تعاونی داران از تسهیلات با بهره کم استفاده کرده اند که نه تنها نتوانسته اند ایجاد اشتغال پایدار کنند بلکه بسیاری از آنها در خواست دارند که وام هایشان بخشیده شود.
رضوی یادآورشد: باید در روستاها در مساجد و محلات با مردم نشست و اعتماد آنها را برای مشارکت در اقتصاد کشور جلب کرد.
رضوی با اشاره به اینکه مشارکت می تواند صاحبان سهام و مدیران را پاسخگو کند گفت: مشارکت یک توسعه فرهنگی و سیاسی است که صبر و تحمل افراد را بالا می برد و آنها را انتقاد پذیر می کند.
وی گفت: کشور ما سالانه 300 هزار میلیارد ریال بازار مصرف لباس دارد که بیشتر از چین و ترکیه وارد می شود، باید کاری کنیم که تولید این میزان لباس توسط زنان ایرانی در داخل انجام شود، نه اینکه برای دیگران در خارج ایجاد اشتغال کنیم.
رضوی با اشاره به اینکه روستائیان تولید کنندگان خوبی هستند اما تجار خوبی به حساب نمی آیند افزود: اگر بخواهیم رونق و انگیزه بین روستائیان ایجاد شود باید شرکت خدماتی، تولیدی و توزیعی ایجاد و با بازاریابی محصولاتمان را به بازار معرفی کنیم.
طبق آخرین سرشماری، جمعیت شهرستان جم 54 هزار نفر است که نیمی از آنها در روستاها ساکن هستند.
شهرستان جم در فاصله 265 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید