Performancing Metrics

آغاز سفر رئيس مجلس ملي فرانسه به ايران | اتاق خبر
کد خبر: 369455
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1395 - 23:46
سیاستمدار فرانسوی عضو حزب سوسیالیست که از ژوئن سال 2012 به عنوان رییس مجمع ملی این کشور روی کار آمده به منظور مذاکره و رایزنی با همتای ایرانی خود و سایر مسئولان کشورمان وارد تهران شد.

اتاق خبر: به موازات پيشرفت مناسبات سياسي وتحركات اقتصادي در روابط بين دو كشور ایران و فرانسه شاهدفعال شدن ديپلماسي پارلماني طی سال‌هاي اخير بوده‌ايم.

بعد از اولين سفر رسمي رييس كميسيون خارجه مجلس شوراي اسلامي به فرانسه و يك هيات از سناي فرانسه به ايران، در سال گذشته سفرهاي جداگانه رييس كميسيون خارجه مجلس ملي و همچنين سفر رييس مجلس سناي فرانسه به ايران انجام شد و دوشنبه شب باورود  بارتلون، رييس مجلس ملي فرانسه با استقبال علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی سفر خود به تهران را آغاز کرد.

طبق اظهارات مقام های دوکشور سفر رسمی بارتلون که به دعوت علی لاريجاني به كشورمان انجام شد، نقش مهمي در بهبود فضاي حاکم بر افكار عمومي دوكشور خواهد داشت.

بارتلون در سفرش به تهران علاوه بر  ملاقات با مقامات عالي كشورمان در رابطه با مناسبات و همكاري‌هاي دوجانبه در زمينه‌هاي مختلف پيرامون تحولات منطقه و مقابله با تروريسم وافراطي گرايي مذاکره خواهد کرد.

هم‌چنین در ادامه تبادلات پارلماني با فرانسه برنامه‌ريزي  سفر رسمي علا الدین بروجردي رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس کشورمان به دعوت رافارن رييس كميسيون خارجه ودفاع سناي فرانسه در حال پيگيري است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید