Performancing Metrics

توافق روسیه و عربستان برای تثبیت قیمت نفت | اتاق خبر
کد خبر: 369485
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 03:07
روسیه و عربستان درباره اقدام مشترک برای تثبیت قیمت های جهانی نفت‌خام به توافق رسیدند.

اتاق خبر: خبرگزاری فرانسه از هانگژو چین گزارش داد که عربستان و روسیه، بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت جهان که به دنبال بهبود اوضاع بازار و قیمت های جهانی نفت خام هستند، اعلام کرده‌اند که درباره یک اقدام مشترک به منظور بازگرداندن ثبات به قیمت و بازارهای جهانی نفت خام، توافق کرده اند.

وزیران انرژی عربستان و روسیه در بیانیه ای مشترک پس از مذاکرات در چارچوب نشست گروه ٢٠ در چین، بر اهمیت ویژه گفتگوهای سازنده و همکاری نزدیک میان بزرگ ترین کشورهای تولید کننده نفت با هدف حمایت از ثبات بازار نفت و تضمین ثبات سرمایه گذاری های بلندمدت در بخش های افزایش ظرفیت تولید نفت خام تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که وزیران انرژی عربستان و روسیه به منظور دستیابی به این هدف، با اقدام مشترک یا همکاری با دیگر کشورهای تولید کننده نفت و همچنین تشکیل یک گروه ناظر مشترک برای توصیه به منظور جلوگیری از نوسان های قیمت های نفت، توافق کرده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در ملاقات روز یکشنبه ( ١٤ شهریور ماه) با محمد بن سلمان، معاون ولیعهد عربستان در حاشیه اجلاس گروه ٢٠ در هانگ‍ژو چین گفت: مسکو و ریاض برای حل معضل مازاد عرضه نفت خام در جهان و تولید بیش از حد نیاز بازار که به کاهش قیمت ها در ٢ سال اخیر منجر شده است، همکاری خواهند کرد.

این در حالی است که جزئیات اندکی از این توافق در این بیانیه آمده است؛  و این بیانیه در حالی منتشر می شود که تنها چند هفته دیگر قرار است یک نشست غیر رسمی در حاشیه نشست مجمع جهانی انرژی (آی یی اف) در الجزایر با حضور کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برگزار شود.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، این بیانیه را نشانگر آغاز دوره تازه همکاری ها میان روسیه و عربستان توصیف کرد.

وزیر انرژی روسیه گفت: بیانیه مشترک و توافق میان مسکو و ریاض اهمیت بسیار زیادی برای بازارهای جهانی نفت خام دارد.

نواک که برای شرکت در نشست سران جی ٢٠ در هانگجو چین حضور دارد، اظهار کرد: معتقدیم ایران باید فرصت افزایش تولید نفت را به سطح قبل از تحریمها داشته باشد ایران باید تولید و عرضه نفت خود را به سطوح پیش از اعمال تحریم ها افزایش دهد.

وی در گفتگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا، تصریح کرد: امیدواریم کشورهای عمده تولید کننده نفت عضو یا غیرعضو اوپک با هماهنگی و انسجام در بازار نفت حرکت کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز پیشتر از برنامه های ایران در پسابرجام برای بازیابی نقش و سهم خود در بازار نفت حمایت کرد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید