Performancing Metrics

ایجاد فضای کسب و کار در اردوگاه‌های دانش‌آموزی درسال تحصیلی جدید | اتاق خبر
کد خبر: 369491
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 03:58
مدیرکل اردوهای وزارت آموزش و پرورش خبر داد
مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توانمندسازی دانش آموزان در عرصه‌های مختلف گفت: فضای اردوگاه‌های دانش‌آموزی،‌ یکی از موثرترین فضاهای پرورشی و آموزشی برای دانش آموزان مقاطع سنی مختلف است.

اتاق خبر: مهدی علی‌اکبرزاده در نخستین دوره متمرکز آموزشی و مهارتی مدیران اردوگاه‌های دانش آموزی سراسر کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد،‌ با اشاره به وجود مشکلات مختلف که ذهن دانش آموزان را به خود درگیر کرده است،‌ اظهار کرد: تلاش برای ارتقای تربیت فرزندان،‌ یکی از ضروری‌ترین مسائل فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

وی فضای اردوگاهی را از جمله موثرترین فضای پرورشی و آموزشی در نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: برنامه‌های کاربردی و آموزشی در اردوگاه‌های دانش آموزی تدوین و اجرا می‌شود.

علی‌اکبرزاده گفت: هدایت دانش‌آموزان به سمت ظرفیت‌های بومی به ویژه گردشگری نقش مهمی در ارتقای علمی و آموزشی دانش آموزان ایفا می‌کند.

مدیر کل فرهنگی و هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های مطالعه بین دانش آموزان افزود: گروه‌های قوی اجرایی در حوزه های علمی، نتیجه ترویج فرهنگ تلاش و سخت‌کوشی انفرادی بین دانش آموزان به وسیله مطالعه است.

این مقام مسئول با تأکید بر ارتقای سبک آموزشی دانش آموزان تصریح کرد: استفاده از شیوه‌های نوین در کنار روش‌های قدیمی آموزش نقش مهمی در ارتقای توانمندی و یادگیری دانش‌آموزان در بحث تعلیم و تربیت ایفا می‌کند.

علی‌اکبرزاده‌ توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه‌های آموزشی،‌ یادگیری و درآمدزایی را اولویت جدی برنامه‌های فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: از ظرفیت اردوگاه‌های دانش‌آموزی، برای توانمندسازی بیش از پیش دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی بین دانش‌آموزان، ادامه داد: ایجاد فضای کسب و کار و بسترسازی مناسب برای درآمدزایی دانش آموزان در فضای اردوگاهی، از جمله اقدامات در دستور کار برای سال تحصیلی جدید است.

گفتنی است؛‌ دوره متمرکز آموزشی و مهارتی به مدت سه روز با حضور 300 نفر از مدیران و روسای اردوگاه‌های دانش آموزی سراسر کشور در استان یزد برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید