Performancing Metrics

کشاورزی شمال خوزستان بدون مرز هوایی نابود می شود | اتاق خبر
کد خبر: 369505
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 05:15
فرماندار دزفول گفت: کشاورزی شمال خوزستان بدون برخورداری از مرز هوایی نابود خواهد شد که باید در این باره چاره ای اندیشیده شود.

اتاق خبر: حبیب الله آصفی در حاشیه نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی دزفول، عدم وجود مرز هوایی در دزفول باعث افزایش قیمت محصولات می شود و از سویی سود این امر عاید واسطه های حاضر در استان های شمالی کشور می شود.

وی افزود: بنابراین تولیدکنندگان دزفولی هیچگونه سودی از این افزایش بی رویه قیمت ها ندارند.

فرماندار دزفول عنوان کرد: در صورت مصوب نشدن ایجاد مرز هوایی بدون شک شمال خوزستان در حوزه کشت به لطمات سنگین تری نسبت به گذشته برخواهد خورد.

آصفی ادامه داد: خسارات ناشی از سیلاب فروردین ماه امسال نیز از دیگر عواملی بود که تاثیر بسیار بدی در میزان برداشت و قیمت فروش محصولات شهرستان داشت که اگر این امر تداوم یابد یک فاجعه در بخش کشاورزی دزفول رخ خواهد داد.

وی با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، توضیح داد: در وضعیت فعلی دزفول برخلاف سایر شهرستان ها با مازاد تولیدات کشاورزی مواجه است، بنابراین با زیرکشت رفتن زمین های طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز با افزایش به شدت بی رویه ای مواجه خواهیم شد که در نتیجه بر کیفیت و روند فروش محصولات تاثیر بسیار بدی خواهد داشت.

فرماندار دزفول همچنین ابراز امیدواری کرد که این موضوع از طریق بولتن های خبری به گوش رهبری و ریاست جمهوری برسد تا چاره ای برای رفع مشکلات مذکور در  بخش کشاورزی دزفول اندیشیده شود.

آصفی تاکید کرد: پس از خسارات سیلاب فروردین ماه امسال، ایجاد مرز هوایی در سال اقتصاد مقاومتی می تواند انقلابی در حوزه صادرات و محصولات کشاورزی دزفول ایجاد کند.

سیاست کشت محصولات وجود ندارد

وی با بیان اینکه در دزفول سیاست کشت محصولات وجود ندارد، توضیح داد: متولیان هنوز از نیاز به بازارهای خارجی را درک نمی کنند در حالی که دزفول در این زمینه با پیشرفت بسیار خوبی مواجهه شده است اما هنوز نیز جای کار بسیار زیادی دارد تا به نقطه مطلوب برسد.  

فرماندار دزفول با اشاره به اینکه اقتصاد کشاورزی کشور، اقتصاد صادراتی نیست، تصریح کرد: در صورتی که در دنیا به میزان نیاز قراردادهای منعقد شده، کشت صورت می گیرد.

وی یادآور شد: پس از تعطیلی کارخانه قند متاسفانه تناوب موجود در میزان و نوع کشت محصولات در دزفول و شمال خوزستان از بین رفت و در نتیجه کشاورزان تنها به کشت صیفی جات روی آورده اند.

آصفی در پایان، خواستار مساعدت مسئولان استانی و کشوری در ایجاد مرز هوایی برای شمال خوزستان شد و بر اهمیت وجود این امر برای تحول در بخش کشاورزی دزفول تاکید کرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید