Performancing Metrics

اوضاع بورس در پاییز بهتر می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 369507
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1395 - 11:00
یک تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: در فصل پاییز اوضاع بازار بهبود یافته و اتفاقات مثبتی در بازار رقم می‌خورد

اتاق خبر: مهیار بقایی ، در مورد ریزش‌های اخیر شاخص بورس اظهار داشت: نبود نقدینگی در بازار و عدم شفافیت عملکرد شرکت‌ها باعث ریزش‌های اخیر شاخص بورس شده است هر چند بحث انتخابات آمریکا نیز مطرح است اما هنوز برای اینکه این موضوع در بورس ما تاثیر بگذارد زود است.

وی در خصوص اینکه چقدر احتمال دستکاری شاخص‌ها وجود دارد؟ ، گفت: این قضیه برای امروز و دیروز نیست و در گذشته نیز موضوع دستکاری شاخص‌ها مطرح بوده است اما در صورتی هم که این اتفاق بیفتد تنها به عنوان مسکن و زودگذر خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد ابزارهای جدید در بازار سرمایه خاطر نشان کرد: ابزاری مانند صندوق زمین و ساختمان مسلما باعث نقدشوندگی می‌شود اما این ابزار تنها برای صنعت ساختمان کاربردی است و متاسفانه میزان آگاهی مردم برای این موضوع کم است.

وی گفت: صندوق پروژه هم هنوز راه‌اندازی نشده هر چند از نظر ابزاری فوق العاده است اما مردم از آن بی اطلاع هستند و هر چه قدر هم سمینارهای رایگان برای مردم برگزار شود شرکت نخواهند کرد.

بقایی تصریح کرد: ابزار دیگری که دولت به خوبی در این مدت از آن بهره برده اوراق بدهی است که برای خروج از رکود دولت از آن به خوبی استفاده کرد این ابزار برای تسویه مطالبات دولت کاربرد دارد که هم پیمانکار راضی خواهد بود و هم بازار پول.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد تا در فصل پاییز اوضاع بازار بهبود یافته و اتفاقات مثبتی در بازار رقم بخورد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید