Performancing Metrics

اقتصاد مقاومتی دستاورد جدید ایران برای مدیریت پایدار منابع است | اتاق خبر
کد خبر: 369524
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 05:57
کارشناس ارشد فنی پروژه های سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: اقتصاد مقاومتی دستاورد جدید ایران است که به منظور ایجاد سازگاری و افزایش توان مردم با شرایط جدید و مدیریت پایدار منابع در حال اجراست.

اتاق خبر:نورا براهمونی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: پروژه جف (پروژه بین المللی بیابان زدایی و توانمندسازی جوامع محلی در شهرستان ریگان) با توجه به همکاری همه نهادهای اجرایی با اقتصاد مقاومتی همراه است.
وی که دیروز (دوشنبه) به شهرستان ریگان رفته بود گفت: همکاری دستگاه های اجرایی مختلف در مناطق اجرای پروژه جف که منظم با یکدیگر کار می کردند، قابل توجه است.
کارشناس ارشد بخش منابع و سیاستگذاری جنگلداری در دفتر مرکزی فائو افزود : هدف از اجرای پروژه جف تامین مدیریت پایدار منابع طبیعی برای مردم و با کمک مردم است.
وی پروژه جف را دارای دستاوردهای زیادی دانست و عنوان کرد : این دستاوردها با حمایت و کمک های دولت، سازمان جنگل ها و منابع طبیعی، سایر نهادها و مردم به دست آمده است.
خانم براهمونی از حمایت های استاندار کرمان در راستای اجرای این پروژه تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه فائو یک آژانش تخصصی سازمان ملل است ادامه داد: این سازمان درصدد اجرای 5 هدف عمومی است.
وی از امنیت غذایی، کشاورزی پایدار و محصولات پایدار کشاورزی، جنگلداری، شیلات و افزایش سازگاری مردم با محیط زیست در زمینه تغییرات اقلیمی و آب و هوایی به عنوان اهداف فائو نام برد.
کارشناس ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با بیان اینکه کشورهای عضو سازمان به دو طریق مورد حمایت قرار می گیرند تصریح کرد: ارائه توان فنی فائو در بخش های مختلف به دولت ها از جمله این حمایت هاست.
وی افزود: ارائه استراتژی های کشاورزی به منظور ایجاد مدیریت پایدار در این بخش از جمله اقدامات فائو در زمینه حمایت از دولت هاست.
براهمونی گفت: اینکه مردم در مناطق بیابانی با وجود کم آبی و خشکسالی بتوانند با محیط سازگاری داشته باشند بسیار مهم است.
وی پروژه جف را نمونه ای مناسب برای تقویت همکاری دولت، مردم و فائو معرفی و اظهار کرد: مردم در بطن اجرای این پروژه مشارکت دارند و این امر یکی از دلایل موفقیت پروژه جف است.
وی به تحولات روی داده در شهرستان ریگان در راستای اجرای پروژه بیابان زدایی اشاره کرد و گفت: این امر موجب ایجاد زیرساخت هایی مانند فضای سبز، مدارس و تامین آب آشامیدنی در این مناطق شد.
کارشناس ارشد فائو اظهار کرد: بازگشت مهاجران به روستاهای ریگان دیگر دستاورد پروژه جف در شهرستان ریگان است و تشکیل صندوق های خرد اقتصادی نیز در این بخش به مردم کمک کرد و توانست مدیریت پایداری را در منطقه ایجاد کند.
وی گفت: پروژه جف در زمینه همکاری با نهادهای علمی نیز موفق عمل کرده است.
براهمونی افزود: استان کرمان با وجود خشکسالی های موجود راهکار خود را در این بخش پیدا کرده است.
وی یکی از اهداف تمدید پروژه بیابان زدایی را در ریگان مستندسازی تجربه های موفق این پروژه برای تعمیم به سایر استان ها و مناطق عنوان کرد و گفت: رسانه ها در این بخش می توانند موثر واقع شوند تا اهداف اقتصاد مقاومتی و پروژه را معرفی کنیم.
کارشناسان سازمان فائو روز گذشته (دوشنبه) با حضور در شهرستان ریگان از مناطقی که طرح بیابان زدایی و توانمندسازی جوامع محلی با همکاری این سازمان، دولت و مردم در آنها اجرا شده، بازدید کردند.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید