Performancing Metrics

کیسه دولت قبل برای کشاورزان خارجی باز بود | اتاق خبر
کد خبر: 369538
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 07:48
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: در دولت قبل و با وجود بهای 140 دلاری نفت ایران در بازارهای بین المللی، سرکیسه برای کشاورزان خارج مرزهای ایران باز بود ولی نهاده های دامی بموقع در اختیار دست اندرکاران بخش کشاورزی ایران قرار نمی گرفت.

اتاق خبر:یزدان سیف سه شنبه دردومین همایش برنامه ریزی کشت پاییزه استان فارس افزود: در آن مقطع زمانی، چهار و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شد و پول 10 میلیون تن گندم وارداتی به ایران سر سفره کشاورزان برزیلی، هندی و ... قرار گرفت.
وی اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال 14 میلیون تن گندم در کشور تولید شده است و تلاش دولت بر این است که پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در نخستین فرصت ممکن صورت گیرد و این تلاش ها در حالی است که شاهد کاهش بهای نفت به کمتر از 40 دلار هستیم.

** راه اندازی سامانه 1559 در فارس
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در ادامه تلاش برای اقتصادی کردن بخش کشاورزی را محور فعالیت های این شرکت عنوان کرد و گفت: سامانه 1559 که با هدف پاسخ به نیازهای کشاورزان کشور طراحی شده است امروز سه شنبه در استان فارس راه اندازی شد.
سیف افزود: این سامانه پیش تر در 21 استان کشور فعالیت خود را آغاز کرده بود.
وی اظهار کرد: کشاورزان از طریق تماس با شماره تلفن 1559 از هر اپراتور تلفن ثابت و همراه می توانند از مشاوره متخصصان بخش کشاورزی بهره مند شوند و ا زهمین شیوه، بذر و کود مورد نیاز را تلفنی سفارش دهند و آن را در محل مزرعه تحویل بگیرند.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: در سال زراعی جدید که از مهر امسال آغاز می شود، 22 نوع کود بیولوژیک، شیمیایی و آلی و 38 نوع سم در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
سیف ادامه داد: با سازوکار پیش بینی شده، دیگر به جای کود، خاک تحویل کشاورزان نمی شود و جلوی تقلب های دیگر مانند ارائه آب به جای سم به کشاورزان گرفته می شود.
در این آیین، سامانه تلفنی 1559 با شعار 'کشاورز تنها نیست' آغاز به کار کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، با راه اندازی این سامانه بهره برداران بخش کشاورزی می توانند از خدماتی همچون آموزش، تهیه نهاده های مورد نیاز کشاورزی از جمله سم و کود، تهیه ماشین آلات کشاورزی؛ اطلاعات هواشناسی و آزمایش های آب وخاک بهره مند شوند.
وی افزود: ارتقای دانش کشاورزان، ایجاد کشاورزی حرفه ای و ارائه خدمات کشاورزی به بهره برداران در کوتاه ترین زمان از مهمترین اهداف این سامانه است.
همایش برنامه ریزی کشت پاییزه استان فارس صبح سه شنبه با محور آب، مکانیزاسیون و نهاده های کشاورزی در محل نمایشگاه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس واقع در کیلومتر 5 جاده شیراز مرودشت آغاز به کار کرد.
دراین همایش که به مدت چهار روز و تا 19 شهریور جاری ادامه دارد، دستاوردهای به دست آمده شرکت های داخلی در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و بذر، کود و سم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، در این همایش چهار روزه، محققان و مدرسان دانشگاهی و کشاورزان پیشرو، راهکارهای ارتقای تولید محصولات کشاورزی را به کشاورزان آموزش می دهند.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید