Performancing Metrics

کمتر از 15درصد کشاورزان عضو نظام صنفی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 369540
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 08:05
رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: چهار سال از تشکیل نظام صنفی کشاورزی می گذرد ولی تاکنون کمتر از 15 درصد کشاوزان در این نظام عضو شده اند.

اتاق خبر:محمد شفیع ملک زاده روز سه شنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان برتر بخش کشاورزی لرستان افزود: هم اکنون بیش از چهارمیلیون و 200 هزار بهره بردار با تامین امنیت غذایی 98 درصدی و اشتغال 30 درصدی در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته مرهون رشد 5.4 درصدی بخش کشاورزی بوده که توانست با قدمت پنج هزار ساله، عملکرد خوبی ارائه دهد.
وی اضافه کرد: دولت از مشکلات و فشارهای بخش کشاورزی آگاه است اما عقب ماندگی های سال های گذشته به دلیل روش های ناکارآمد، قوانین نابجا، عدم اجرای قوانین و سو مدیریت ها انباشته شده است.
رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان نظام صنفی را در تقابل با دولت می بینند و همکاری لازم را انجام نمی دهند.
ملک زاده با بیان اینکه هدف اصلی نظام صنفی کشاورزی پیگیری مسائل و دفاع از حقوق و مطالبات بهره برداران است، گفت: نظام صنفی با صدور پروانه فعالیت، هویت کشاورزان را معرفی کرده و مشاغل این بخش را ساماندهی می کند.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن به فصل کشت، مبالغ خرید تضمینی گندم کشاورزان پرداخت نشده و به دلیل نبود نقدینگی و فشارهای بانک و طلبکاران، کشاورزان مجبور به خرید نهاده های بی کیفیت می شوند.
در این آیین 44 برگزیده سال 94 بخش های مختلف کشاورزی لرستان تجلیل شدند.
از مجموع حدود 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان 20 درصد آبی و مابقی دیم است و سالانه 2.5 میلیون تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید