Performancing Metrics

نجات 253 نفردر دریای نوشهر | اتاق خبر
کد خبر: 369541
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 08:13
رئیس هیات نجات غریق غرب مازندران گفت: از آغاز طرح های سالم سازی دریا در خرداد تاکنون 253 نفر در آب های ساحلی شهرستان نوشهر با تلاش ناجیان از مرگ نجات یافتند.

حجت الله کیمیایی راد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 238 نفر آقا و 15 نفر مابقی زنان و دختر بچه ها بودند که 20 نفر از آنها با تلاش ناجیان غریق در شب از مرگ رهایی یافتند.
وی با اشاره به فعالیت 185 ناجی در اجرای طرح سالم سازی دریا در نوشهر افزود: 117 ناجی که 38 نفر از آنها خانم هستند در سه طرح سالمسازی سی سنگان، سیترا و انارور حضور دارند.
کیمیایی راد خاطر نشان کرد: با توجه به وجود 34 نقطه حادثه خیز درساحل نوشهر 68 ناجی نیز به صورت 2 شیفته در این مناطق حضور دارند.
وی افزود: از آغاز طرح تاکنون نیز 13 نفر در سواحل شهرستان نوشهر غرق شدند که یک نفر از آنها زن بود که با توجه به غرقی 7 نفر در ساعت شب نیازمند بازنگری در افزایش 2 نفر ناجی شب در طرح سیترا است.
رئیس هیات نجات غریق غرب مازندران همچنین از گردشگران خواست به هشدارهای ایمنی ناجیان به هنگام شنا توجه کرده و از شنا در مناطق ممنوعه دریا و در شب خودداری کنند.
وی با اشاره به حضور انبوه گردشگران در ساحل سیترای نوشهر خواستار افزایش تعداد نجات غریق، جت اسکی و آمبولانس مستقر در این ساحل برای ارائه خدمات لازم به گردشگران و در نهایت کاهش غریق شد.
کیمیایی راد بر لزوم تعامل و هماهنگی بیشتر کمیته ها طرح سالمسازی تاکید کرد و گفت: باید حضور جت اسکی ها در طرح های شنا به چند ساعت در روز محدود نشده و از 8 صبح تا 8 شب باشد تا بتوانیم شاهد کاهش بیش از پیش غریق در سواحل شهرستان باشیم.
طرح های سالم سازی دریا همزمان با فصل شنا در آب های ساحلی دریای خزر از ابتدای خرداد ماه آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید