Performancing Metrics

آموزش های مهارت می تواند زندگی حاشیه نشین ها را ارتقا دهد | اتاق خبر
کد خبر: 369545
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 08:48
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می گوید، آموزش های مهارت در حاشیه شهرها که با مشکلات متعددی مواجه هستند می تواند سطح زندگی مردم را در این مناطق ارتقا دهد.

اتاق خبر:محمدامین سازگار نژاد روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور که در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برگزار شد، از ناچیز بودن سهم بودجه برای آموزش های مهارت در کشور ابرازتاسف کرد.
وی ادامه داد: از 400 هزار میلیارد ریال بودجه آموزشی کشور 270هزار میلیارد ریال به آموزش و پرورش، 130هزار میلیارد ریال به آموزش عالی و تنها 1.4درصد به آموزش های فنی و حرفه ای اختصاص دارد.
سازگارنژاد گفت: در تعاملاتی که با دولت و مجلس داشتیم، درصدد هستیم سهم بودجه آموزش فنی و حرفه ای را بهبود بخشیم.
وی هدف از امضای این تفاهمنامه را توانمندسازی نیروی انسانی ساکنان محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیا، بهسازی و نوسازی شهری از طریق ارایه آموزش های مهارتی و شغلی به منظور کارآفرینی، خوداشتغالی و احراز شغل مناسب عنوان کرد.
بازتوانی و آماده شدن جهت یک زندگی سالم و پایدار، اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در بین آنان و پیگیری پس از اتمام دوره توانمند سازی از طریق بهره گیری از توانمندی های اجرای مدیریتی، علمی، پژوهشی، آموزشی متقابل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور از دیگر اهدافی بود که سازگار نژاد به آن اشاره کرد.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محدوده جغرافیایی تفاهم نامه را گستره همکاری در محدوده ها و محل های هدف برنامه های احیا، بهسازی و نوسازی شهری مصوب سراسرکشور عنوان کرد.
در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری میان محمدامین سازگار نژاد به عنوان رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و محمدسعید ایزدی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران امضا شد.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید