Performancing Metrics

فناوری های هلند می تواند به مدیریت منابع آب ایران کمک کند | اتاق خبر
کد خبر: 369660
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 20:58
مشاور وزیر کشاورزی هلند گفت: با دانش و فناوری های خود می توانیم به ایران در مدیریت منابع آبی در زمینه کشاورزی کمک کنیم.

اتاق خبر: لئون لومار شامگاه سه شنبه در دیدار با شماری از فعالان اقتصادی استان زنجان افزود: کشاورزی، آب بسیار زیادی نیاز دارد و ایران با چالش جدی آب مواجه است.
وی یادآورشد: هلند علاوه بر آنکه از منابع آبی خوبی برخوردار است، دانش فنی پیشرفته ای در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از این مایه حیات در کشاورزی دارد.
لومار اظهار کرد: به زودی با همکاری پژوهشگران، پروژه ای در زمینه کاهش ضایعات بعد از برداشت میوه آغاز می شود و نتایج این پژوهش می تواند در اختیار ایران نیز قرار گیرد.
مشاور وزیر کشاورزی هلند گفت: همکاری این کشور با ایران با ورود موسسه های پژوهشی آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: فناوری هایی که در زمینه کشاورزی در اختیار هلند قرار دارد، می تواند برای ایران بسیار مفید باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه این دیدار به ظرفیت های گردشگری این استان اشاره کرد و زنجان را دارای پتانسیل تولید 60 نوع محصول کشاورزی برشمرد.
حسین جعفری ادامه داد: زنجان 2 میلیون هکتار زمین برای کشاورزی در اختیار دارد که سالانه از آن نزدیک به سه میلیون تن انواع محصول کشاورزی برداشت می کند.
وی ابراز کرد: هر ساله فقط یک سوم این محصولات تولیدی به مصرف مردم زنجان می رسد و مابقی به استان ها و کشورهای دیگر صادر می شود.
جعفری اضافه کرد: زنجان باتولید سالانه 500 هزار تن انواع محصول باغی، رتبه نخست تولید زیتون، رتبه ششم تولید انگور، هشتم سیب و رتبه دوم تولید زردآلوی کشور را در اختیار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هلند دانش فنی مهمی در زمینه تولید محصولات گلخانه ای در اختیار دارد، خواستار افزایش تعامل زنجان و هلند در این زمینه شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید