Performancing Metrics

تعاون رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد و اعتلای تولید است | اتاق خبر
کد خبر: 369725
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1395 - 01:19
نماینده مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه درمجلس شورای اسلامی گفت: بخش تعاون رکن اصلی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است که به رشد و اعتلای تولید در کشور نیز کمک می کند.

اتاق خبر:شهرام غراوی روز چهارشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی و مزیت های بخش تعاون که باحضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درشهر گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: درسایه تعاون و همکاری گروهی می توان اقتصاد کشور را متحول کرد.
وی، همکاری و مشارکت جمعی دربخش تعاونی را مهمترین مزیت آن دانست و گفت: با این وجود، روح همکاری و مشارکت دراین بخش ضعیف است که باید فرهنگ مشارکت گروهی را در تعاونی ها بیش از پیش تقویت و نهادینه کرد.
غراوی اضافه کرد: تعاونی ها در راستای همکاری های عمومی برای بالندگی اقتصاد و کارآفرینی در کشور تشکیل می شوند و نبایستی با وجود تعاونی ها، جمع زیادی از جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی ما بیکار باشند.
وی با تاکید بر ضرورت اقدام و عمل جدی مسوولان برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بویژه در بخش تعاونی ها، تصریح کرد: امروز مشاغل دولتی موجود جوابگوی نیاز بیکاران نیست و باید از ظرفیت تعاون برای اشتغال جوانان و رشد و اعتلای اقتصاد کشور استفاده شود.
نماینده مردم چهار شهرستان واقع در شرق گلستان درمجلس شورای اسلامی همچنین با بسیار خوب دانستن ظرفیت های این استان دربخش کشاورزی، صنعت و گردشگری، یادآور شد: امروز بخش تعاون می تواند با استفاده از این ظرفیت ها نقش مهمی در تولید و اشتغال ایفا نماید.
غروای توزیع عادلانه ثروت و فقرزدایی را از دیگر دلایل تشکیل تعاونی ها دانست و گفت: تحرک تعاونی ها برای ایفاگری نقش مولدشان در تولید و اشتغال باید بیشتر از گذشته باشد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس نیز دراین همایش که نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه، مدیران و جمعی از فعالان حوزه تعاون حضور داشتند، با گرامیداشت هفته تعاون (13 تا 19 شهریور)، گفت: هم اکنون از دو هزار و 213 تعاونی تشکیل شده در گنبدکاووس، 1400 تعاونی فعال است.
محمدرضا پیاده کوهسار افزود: از تعاونی های فعال، 665 تعاونی دربخش کشاورزی، 364 تعاونی دربخش خدمات، 300 تعاونی دربخش صنعت، 60 تعاونی دربخش مسکن، سه تعاونی مرزنشینان با 13 هزار نفر عضو و یک تعاونی سهام عدالت با 211 هزار عضو فعالیت دارند.
وی گفت: با احتساب اعضای تعاونی سهام عدالت، در مجموع 80 درصد جمعیت این شهرستان بزرگ، عضو تعاونی هستند.
پیاده کوهسار با بیان اینکه 44 تشکل کارگری و 15 تشکل کارفرمایی دراین شهرستان فعال است، اضافه کرد: هم اکنون در گنبدکاووس 60 هزار کارگر شاغل هستند که 36 هزار نفر آنان بیمه تامین اجتماعی هستند و 500 کارگر بیمه بیکاری دریافت می کنند.
به گفته وی، امسال گذر از تعاونی های کوچک به تعاونی های بزرگ، مهمترین رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که باید با حمایت تعاونی ها جامه عمل بپوشد.
در پایان این همایش از دو تعاونی برتر گنبدکاووس در استان گلستان و برخی تعاونی های برتر این شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید