Performancing Metrics

ایجاد نظام مدیریت کیفیت برای نظارت بر مصالح ساختمانی ضروری است | اتاق خبر
کد خبر: 369730
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1395 - 01:58
مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: ایجاد نظام مدیریت کیفیت برای نظارت بر 32 قلم مصالح ساختمانی به منظور استانداردسازی آنها ضروری است.

اتاق خبر:اکبر ترکان روز چهارشنبه در نخستین همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد اظهار کرد: مصالح ساختمانی وبویژه 32 قلم اصلی آن که در بازار وجود دارد باید تابع استاندارد باشد.
وی افزود: کنترل و نظارت بر ساختمان در ایران بر عهده ناظران ساختمان است اما نظارت بر مصالح ساختمانی و بویژه مصالح غیرمقاوم موجود در بازار متولی ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: برای حل این معضل، موسسه استاندارد به نظام مدیریت کیفیت برای نظارت بر این مصالح نیاز دارد تا بتوانیم مصالح استاندارد داشته باشیم و مسئولیتی بر عهده ناظران ساختمان نباشد.
ترکان با بیان اینکه موسسه ملی استاندارد در حال حاضر بر استاندارد اولیه نظارت دارد اما استاندارد ثانویه بر عهده دستگاهها و وزارتخانه هاست تاکید کرد: البته از سوی موسسه استاندارد در برخی اوقات، این نوع استانداردها کنترل می شود.
وی اضافه کرد: زمانی حیطه عمل کوتاه بود و موسسه استاندارد بر محصولات بازار به صورت مستقیم نظارت می کرد اما امروز این نظارت به عهده ناظران وازرتخانه های مرتبط است.
ترکان ادامه داد: شرکت های مختلف کنترل کیفیت هم از دستگاههای استاندارد ثانویه برای ارائه خدمات به بازار و مردم مجوز می گیرند و این نظام استاندارد کشور است اما باید موسسه استاندارد با تعریف نظام کنترل کیفیت مصالح به جامعه مهندسان ناظر برای ساختن ساختمان های استاندارد کمک کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 400هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی هستند تاکید کرد: با توجه به وجود این افراد باید نظارت آنها بر رعایت استانداردها و مصالح ساختمانی گسترش یافته و نظام مند شود.
نخستین همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان کشور از صبح امروز با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی ، استاندار یزد و روسای نظام مهندسی ساختمان استانها آغاز شده و دو روز ادامه دارد.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید