Performancing Metrics

شاهرخی: مقابل ازبکستان و کره نباید منتظر اتفاقات باشیم | اتاق خبر
کد خبر: 369773
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1395 - 07:04
نتایج تیم ملی معقول بود اما نباید به خواب خرگوشی برویم
سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران معتقد است کسب چهار امتیاز از دو بازی بسیار خوب است اما باید نقاط ضغیف تیم ملی برطرف شود.

همایون شاهرخی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، همایون شاهرخی درباره عملکرد تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل چین اظهار کرد: خوشبختانه در دو بازی گذشته از نظر نتیجه‌گیری عملکرد مثبتی داشتیم. البته نتایج ما مانند استرالیا، ازبکستان و عربستان نبود که ۶ امتیاز به دست آوردند اما چهار امتیاز هم خوب است. از نگاه نتیجه‌گیری وضعیت‌مان خوب است. نتایج ما معقول بود اما نباید این نتایج ما را به خواب خرگوشی ببرد. نقاط ضعفی در این بازی‌ها داشتیم که باید آن‌ها را برطرف کنیم چراکه در آینده دچار مشکل می‌شویم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به عملکرد فنی ایران مقابل چین خاطرنشان کرد: تیم چین بسیار معمولی بود و نسبت به تیم سال ۲۰۰۴ که در پکن مقابل آن‌ها بازی کردیم ضعیف شده بود. چین به همراه سوریه و قطر تیم‌های درجه دو این گروه هستند و عملا ایران، کره‌جنوبی و ازبکستان برای صعود تلاش می‌کنند. چینی‌ها بازی معمولی را مقابل ما به نمایش گذاشتند و معتقدم اتفاقات فوتبال در بازی‌های اخیر به نفع ایران بوده است.

او ادامه داد: در بازی با قطر توانستیم روی اشتباه فردی دروازه‌بان این تیم به پیروزی برسیم. در این بازی هم حتی دروازه‌بان چین بسیار ضعیف بود و اشتباهاتی مرتکب شد. دروازه‌بان آن‌ها در بازی با پا ضعیف بود و قد و قامت کوتاهی هم داشت اما هیچ شوت خوبی به سمت این دروازه‌بان زده نشد.

شاهرخی گفت: بدون تعصب به تیم ملی فوتبال که پیروزی‌هایش باعث خوشحالی ما می‌شود،  باید بگویم که اتفاقات فوتبال در بازی با چین و قطر به نفع ما بود. حتی داور دیدار با چین اگر سخت‌گیر بود، می‌توانست به نفع این تیم اعلام خطای پنالتی کند. در بازی با قطر هم این تیم بهتر از ایران بود. از برد مقابل قطر خوشحال شدیم و انتظار داشتیم مقابل چین که معمولی‌تر از این تیم بود، بهتر باشیم اما این اتفاق نیافتاد. در هر حال کسب چهار امتیاز از این بازی ها را به فال نیک می‌گیریم.

سرمربی سابق تیم ملی ایران با بیان اینکه "علی‌رغم تبلیغات مختلف، تیم ملی ضعیف بازی کرد"، در ادامه افزود: مقابل دو تیمی بازی کردیم که در انتهای جدول قرار دارند. مقابل قطر، شانس با ما بود. مطمئنا بهتر از پنج تیم دیگر این گروه هستیم اما در عمل این برتری دیده نشد.

او درباره تغییراتی که کارلوس کی‌روش در بازی با چین به نسبت دیدار با قطر اعمال کرده بود نیز گفت: در مورد تغییرات، کادر فنی تیم ملی بهتر می‌تواند صحبت کند. به خاطر حساسیت‌ها نمی‌خواهم اسمی را ببرم اما به هر حال نفرات جایگزین فرقی با دیگران نداشتند و شاید فقط از نظر انگیزه‌ای بهتر باشند. به طور کلی تیم ملی ایران با تمام تغییرات ممکن، بازی زیبایی را انجام نداد. بازیکنان ما نهایتا توانستند پنج پاس سالم را در هر بار به هم بدهند.

شاهرخی اظهار کرد: تیمی موفق خواهد بود که در دفاع و حمله پرتعداد ظاهر شود اما بازیکنان ما از نظر بدنی ضعیف بودند. هم در نیمه دوم بازی با قطر و هم در بازی با چین، توپ و میدان در اختیار بازیکنان حریف بود. بازیکنان ما از نظر فنی ضعیف نیستند. اگر قرار است با یک مهاجم بازی کنیم، هافبک‌ها و مدافعان ما باید خیلی خوب از دو طرف، مهاجم ما را تغذیه کنند. بدون تعصب نمایش ما کاملا عادی بود. دو بازی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز را مقبل ازبکستان در تاشکند و مقابل کره در تهران داریم. نباید مقابل این تیم‌ها منتظر اتفاقات فوتبال باشیم.

او همچنین اظهار امیدواری کرد که بازیکنان ایران تا بازی آینده به فرم ایده‌آل خود برسند. شاهرخی در این‌باره هم عنوان کرد: باید مدیریت فدراسیون فوتبال و کادرفنی برنامه ریزی و حمایت مناسبی را انجام دهند. مشکلات ما یکی دو تا نیست. کادرفنی ما در حالی که باید آرامش خود را حفظ کند، مملو از استرس است. اگر گلی به چین می‌زدیم، باز هم نیمکت ایران وارد زمین می‌شد و خوشحالی می‌کرد. باید یازده بازیکن آماده، نیمکت تیمی قدرتمند و امکانات مناسبی برای آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید