Performancing Metrics

سعودی ها همچون صهیونیست ها حقایق را وارونه جلوه می دهند | اتاق خبر
کد خبر: 369864
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1395 - 15:57
رئیس سابق دفتر نمایندگی ایران در قاهره گفت: سعودی ها همچون صهیونیست ها در هدایت امور رسانه ای دست برتر را دارند و به وسیله آن حقایق را وارونه جلوه می دهند،.

مجتبی امانی در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون پیام رهبری انقلاب به کنگره حج امسال و مورد سرزنش قراردادن مسئولان سعودی و بی مسئولیتی آنها در خصوص فاجعه منا و اظهارات خلاف واقع در خصوص «صد عن سبیل الله» در قبال عدم موافقت با اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج، اظهار داشت: مساله عدم عزیمت حجاج ایرانی به عربستان که امسال رخ داد، یک بار دیگر هم در سال ۶۶ اتفاق افتاده بود که سعودی ها با لجاجت خودشان مردم بی گناه ایرانی و دیگر حجاج را به کشتن دادند و سال بعد از آن از اعزام حجاج ایرانی خودداری کردند که این مصداق یک گناه عظیم است که در قرآن هم به آن اشاره شده است.

رئیس سابق دفتر نمایندگی ایران در قاهره با اشاره به اینکه حاکمان سعودی برای برگزاری حج لیاقت ندارند، ادامه داد: این موضوعی است که بارها در محافل خارجی و داخلی به آن پرداخته شده و امیدواریم به نتیجه مطلوبی در این خصوص دست پیدا کنیم. 

امانی تصریح کرد: از این قبیل اتفاقات هر ساله در مناسک حج رخ می دهد و تا کنون کم هم نبوده و بزرگترین آن هم فاجعه ای است که در سالگرد آن به سر می بریم یعنی ابتدا سقوط جرثقیل در بیت‌الحرام و پس از آن «فاجعه منا» بود که تعداد زیادی از حجاج در آن دو حادثه به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: باید در اداره مناسک حج توسط سعودی ها بازنگری جدی صورت بگیرد.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه با بیان اینکه سعودی ها همچون صهیونیست ها در هدایت امور رسانه ای دست برتر را دارند، گفت: آنها حقایق را وارونه جلوه می دهند، اما اگر این کار مثمرثمر بود، صهیونیست ها که امپراتوری بزرگ رسانه ای را در اختیار دارند، به اهداف خودشان می رسیدند که پر واضح است که نرسیدند.

امانی ادامه داد: ما شاهد این هستیم که صهیونیست ها به عنوان منفورترین اشغالگر تاریخ در همه جای دنیا شناخته می شوند و این نفرت هم هر روز در حال گسترش است.

رئیس سابق دفتر نمایندگی ایران در قاهره افزود: در این چارچوب باید منتظر باشیم که سعودی ها همانند سال ۶۶ که کشتاری به راه انداخته بودند و پس از آن عقب نشینی کردند، امسال هم مجبور به عقب نشینی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احقاق حقوق ملت ایران و خانواده هایی که قربانیانی در آن دو فاجعه داشتند، موضوعی است که باید به آن دقت و توجه لازم و کافی را همه مسئولان و دستگاه های مرتبط داشته باشند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید