Performancing Metrics

برنامه گالری‌های تهران در روزهای آخر تابستان | اتاق خبر
کد خبر: 369972
تاریخ انتشار: 19 شهریور 1395 - 02:57
علاقه‌مندان به هنر می‌توانند برای دیدن نمایشگاه‌های متنوع هنرهای تجسمی در روزهای آخر شهریورماه به گالری‌ها، مراکز هنری و فرهنگسراهای تهران مراجعه کنند.

به گزارش اتاق خبر، نمایشگاه گروهی عکس با نمایش عکس‌های کودکانی در نقطه صفر مرزی ایران افتتاح می‌شود. «چند سالگی‌های من»   شامل ٢٠ قطعه عکس است که توسط بچه‌های روستای آیرقایه در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و به صورت آنالوگ عکاسی شده است.

این نمایشگاه روز جمعه ١٩ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «دید» به نشانی خیابان مفتح شمالی، نبش کوچه چهارم، بعد از اداره پست افتتاح می‌شود و تا ۱۶ مهرماه (روز جهانی کودک) ادامه خواهد داشت.  

 

 

باغ - موزه هنر ایرانی

 

ششمین نمایشگاه و فروش آثار هنری «گروه فرا» با هدف ارتقای سطح تعامل بین هنرمندان تجسمی و هنرمندان معماری و ‌دکوراسیون در باغ - موزه هنر ایرانی برپا می‌شود. ‌این نمایشگاه با ‌نمایش ۷۳ اثر در قالب ۳۵ مجموعه برپا می‌شود که از اهداف اصلی این نمایشگاه ارتقای سطح تعامل بین هنرمندان تجسمی و هنر ‌معماری و دکوراسیون است. ‌ 

این نمایشگاه ۱۹ شهریور ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و تا اول مهر ماه در نگارخانه پردیس باغ - موزه هنر ایرانی هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، ‌خیابان دکتر حسابی، شماره ۳۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد ‌بود.

 

 

گالری آوا

 

نمایشگاه آثار هنری کودکان تحت پوشش خانه مهر کودکان (دروازه غار) با عنوان «خانه آن روزها» جمعه ۱۹ شهریورماه در گالری «آوا» افتتاح می‌شود. این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر نقاشی و چیدمانی از عکس‌ها و یادگاری‌های خانه قدیمی این موسسه است.  

این نمایشگاه که عواید حاصل از آن صرف تحصیل کودکان کار و خیابان خواهد شد به همت گروه هنر موسسه خانه مهر کودکان (دروازه غار) برگزار می‌شود.  

نمایشگاه «خانه آن روزها» تا ۲۴ شهریورماه در گالری «آوا» واقع در الهیه، کوی خزر (شمالی) بن‌بست رامین، شماره ۹ میزبان علاقمندان به هنر است.  

 

 

گالری شیرین

 

امیرعلی ایزدی مجموعه‌ای از آثار خود را با موضوع صلح در نمایشگاهی با عنوان «قلم - صلح - قدم» به‌نمایش می‌گذارد. بیش از ۲۰ اثر هنری در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این کارها سه نوع هستند؛ برخی از آن‌ها روی قاب با مقوا و مواد دیگر کار شده‌اند، تعدادی روی بوم به‌صورت میکس‌مدیا خلق شده‌اند و برخی دیگر هم اینستالیشن هستند.  

این نمایشگاه ۱۹ شهریورماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شیرین» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ۵ گشایش می‌یابد و تا ۲۳ شهریورماه هر روز به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.  

 

 

فرهنگسرای ارسباران

 

به‌مناسبت روز ملی سینما، نمایشگاه عکس «پشت صحنه سینما» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این عکس ها با مشارکت انجمن عکاسان سینما ۱۹ تا ۲۹ شهریور ساعت ۱۰ تا ۲۰ به‌نمایش درمی‌آیند.

«پشت‌ صحنه سینما» با ۴۰ فریم عکس از پشت صحنه و پرتره بازیگران فیلم‌هایی که در دهه‌های اخیر اکران شده‌اند در گالری شماره ۱ ارسباران افتتاح می‌شود.

 

 

خانه کاریکاتور

 

خانه کاریکاتور شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار جمعی از کاریکاتوریست‌های تبریز خواهد بود.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر از هنرمندانی مانند جابر اسدی، علیرضا فرساد، ندا تنهایی مقدم، سعید داوری، علی فرید رادپور، حسنیه اکبری کامران، الهام حسین‌زاده، داود دلدار، خدیجه هاتفی‌نیا، امیرحسین شامخی، المیرا صومی، مهدیه صباغ کار و لیلا پیرمحمدی در معرض دید قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ۱۸ تا ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۷ به نشانی خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، شماره ۴۴ مراجعه کنند. افتتاحیه نمایشگاه یادشده ۱۷ شهریورماه ساعت ۱۶ در خانه کاریکاتور برگزار خواهد شد.

 

 

گالری گلستان

 

مجموعه‌ای از عکس‌های مهدی منصوری در نمایشگاهی با عنوان «مادام باترفلای» به‌نمایش درمی‌آید. منصوری در این نمایشگاه ۱۶ قطعه عکس در ابعاد ۸۵×۶۰ سانتی‌متر را به‌نمایش خواهد گذاشت. او در ارائه این آثار سعی کرده فضای کلاسیک را به مخاطب القا کند.

این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۴ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «گلستان» به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

رواق هنری برج میلاد

 

دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «رنگ عشق» به‌مناسبت ۲۵ سالگی محک برپا شده است. این نمایشگاه با منتخبی از آثار هنرمندان معاصر ۱۲ تا ۱۹ شهریور در گالری رواق هنری برج میلاد برپاست.

در این نمایشگاه آثاری از فرح اصولی، ناصر پلنگی، صداقت جباری، آزیتا حاجیان، ایران درودی، عربعلی شروه، بهزاد شیشه‌گران، منیژه صحی، یعقوب عمامه‌پیچ، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، گیزلا وارگا سینایی و ۴۰ هنرمند بنام دیگر در معرض دید یاوران کودکان مبتلا به سرطان و علاقه‌مندان به هنر قرار گرفته است.

بازدید از نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۹ شهریور از ساعت ۱۱ تا ۲۱ برای عموم آزاد است و نیمی از عواید حاصل از فروش این آثار به کودکان مبتلا به سرطان تعلق می‌گیرد.

 

 

خانه هنرمندان ایران

 

دومین دوره‌ی کارنمای پژوهشی نقاشان زیر ۴۰ سال (ویژه‌ی اعضای پیوسته و وابسته انجمن هنرمندان نقاش ایران) در خانه هنرمندان برگزار شده است. این دوره از کارنما با نمایش آثار ۴۸ هنرمند از ۱۲ تا ۲۱ شهریورماه در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران برپاست.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار می‌توانند به گالری‌های خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی، باغ هنر مراجعه کنند.

 

 

موزه هنرهای معاصر

 

عکس‌های محمدرضا جوادی از کویرهای ایران همراه تعدادی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با همین موضوع در نمایشگاه «آهنگ آفتاب» (کویر ایران، کانون تمدن) به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۱ آبان‌ماه در موزه هنرهای معاصر به نشانی خیابان کارگر شمالی، بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است.

 

 

فرهنگسرای نیاوران

 

ادمان آیوازیان - هنرمند نقاش و معمار - با نمایشگاهی از رنگ‌های سرزمین مادری به تهران آمده است.

نمایشگاه نقاشی‌های «رنگ‌های سرزمین مادری‌ام» از ۱۲ تا ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری فرهنگسرای نیاوران برپاست.

 

 

گالری ایوان

 

گالری «ایوان» میزبان مجموعه‌ای از عکس‌های امیتیس سلطانی عباسیون است که برداشت فکری و ذهنی او از زن ایرانی را نشان می‌دهد. در این نمایشگاه که «پرده پندار» نام دارد ۲۰ قطعه عکس سیاه و سفید به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «پرده پندار» تا ۲۴ شهریورماه هر روز به‌جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ میزبان علاقه‌مندان است.

 

 

گالری جهان

 

نمایشگاه «گبه‌های شادی» به یاد پرویز کلانتری در گالری «جهان» مرکز هنرپژوهی ‌نقش‌جهان برگزار شده است. این نمایشگاه شامل ۱۸ اثر از شادی تاکی است که آن‌ها را طراحی و اجرا کرده ‌است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا پایان شهریورماه روزهای شنبه تا چهارشنبه به‌جز تعطیلات ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، ضلع جنوب غربی بوستان ساعی، شماره‌ ۲۱۶۹ مراجعه کنند.

 

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید