Performancing Metrics

خوشحالم «برادرم خسرو» مورد توجه منتقدان قرار گرفت/ پیشنهاد به فجر | اتاق خبر
کد خبر: 369981
تاریخ انتشار: 19 شهریور 1395 - 04:03
احسان بیگلری کارگردان فیلم سینمایی «برادرم خسرو» که در چهار رشته و یک بخش در جشن انجمن منتقدان نامزده شده است درباره اهمیت این رقابت توضیح داد.

 به گزارش اتاق خبر، احسان بیگلری کارگردان فیلم سینمایی «برادرم خسرو»  با اشاره نامزد شدن این فیلم در چهار رشته در دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: خوشبختانه خردجمعی در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در اولویت اول قرار دارد و از اینکه فیلم سینمایی «برادرم خسرو» توسط این قشر متخصص از جامعه سینمایی به خوبی دیده شده است و مورد توجه آنها قرار گرفته است، خوشحال هستم.

این کارگردان جوان اعلام کرد: این اثر سینمایی در رشته های بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد، بهترین نقش مکمل مرد و بخش خلاقیت و استعداد درخشان جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران دیده شده و همین مساله قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌اولی‌ها کمتر در جشنواره فیلم فجر دیده می شوند، توضیح داد: فکر می کنم باید همه فیلم های سینمایی در جشنواره فیلم فجر در یک رده مورد ارزیابی قرار گیرند، زیرا تقسیم بندی فعلی باعث می‌شود زحمت عوامل پشت دوربین فیلم‌اولی‌ها در جشنواره فجر دیده نشود و تنها فیلم در بخش کارگردانی و بهترین فیلم داوری شود. متاسفانه سال گذشته حتی بخش فیلمنامه هم از «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر حذف شد و این در حالی است که فیلمنامه از اهمیت بسیار زیادی در یک فیلم برخوردار است. امیدوارم از امسال آثار کارگردانان فیلم اولی در همه رشته ها داوری شود.

بیگلری با تاکید بر اینکه شهاب حسینی در این فیلم بازی بسیار متفاوتی ارائه کرده است، بیان کرد: وی در «برادرم خسرو» نقش یک بیمار دوقطبی را به خوبی بازی کرده و این نقش را به سمت کلیشه موجود در سینمای ایران نبرده است. بی شک اگر در جشنواره فیلم فجر به فیلم های اول بیشتر توجه می شد، بازی متفاوت این بازیگر هم دیده می شد.

این کارگردان با اشاره به اینکه ناصر هاشمی و هنگامه قاضیانی نیز در این فیلم به خوبی بازی کردند اما بازی آنها در جشنواره فیلم فجر دیده نشد، توضیح داد: خوشبختانه فیلم های اول طی سال های گذشته در جشنواره فیلم فجر به خوبی درخشیده و توانسته اند نظر بسیاری از سینماگران را به خود جلب کنند، به همین دلیل باید توجه ویژه ای به این فیلم ها  در جشنواره فیلم فجر صورت گیرد.

بیگلری در پایان گفت: با توجه به اینکه «برادرم خسرو» به زودی در سینماهای کشور اکران می شود، امیدوارم سال آینده در جشن خانه سینما و جشن حافظ داوری و تلاش عوامل این فیلم به خوبی دیده شود.

منبع:مهر

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید