Performancing Metrics

تبعات ورود نیروی کمک پرستاری به بیمارستان ها | اتاق خبر
کد خبر: 370085
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1395 - 08:00
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر تشریح کرد:
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر گفت: این احتمال وجود دارد در آینده به‌ علت نبود امکان استخدام پرستاران و کمبود بودجه، نیروهای کمک پرستاری جایگزین پرستاران شوند.

اتاق خبر: علیرضا مرادی با انتقاد از آموزش کمک پرستاران توسط نهادهای ناآشنا با حرفه پرستاری اظهار کرد: باید حین آموزش شرح وظایف کمک پرستاران برای آنها تفهیم شود و پرستاران با فرهنگسازی اجازه دخالت کمک پرستاران در حوزه تخصصی پرستاری را ندهند.

وی ادامه داد: شماری از این افراد که در همدان آموزش دیدند برای کارورزی به بیمارستان‌های ملایر فرستاده شدند اما در بیمارستانمان اجازه ندادیم با فرمی خارج از فرم مصوب آنها برای کارورزی وارد بیمارستان شوند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر با انتقاد به وجود مواردی در شرح وظایف کمک پرستاران گفت: البته در شرح وظایف در مواردی چون تزریق زیر جلدی و یا دادن دارو بحث کمک مطرح شده است اما کمک بهیار قدیمی داشتیم که حتی بیمار را «اینتوبه» می‌کرد.

مرادی ادامه داد: اگر مرکز درمانی و بیمارستان این میدان را به کمک پرستاران بدهد به‌ تدریج وارد کار پرستاری می‌شوند چون کار پرستاری تجربی است و با تجربه آموخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در آخرین جلسه وزیر بهداشت و معاون پرستاری قول اصلاح برخی موارد در صورت وجود ایراد را دادند، افزود: در خصوص نام کمک پرستاری هم عنوان کردند طبق نرم جهانی بهیار حذف شده و نمی‌توان نام کمک بهیار را باقی گذاشت بلکه باید برای فردی که کارهای اولیه بیمار را انجام می‌دهد کمک پرستار، مراقبت‌های تخصصی کارشناس پرستاری و بالاتر برگزید و ناچاراً برای این افراد نام کمک پرستار انتخاب شده است.

منبع: مهر

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید