Performancing Metrics

افزایش ۱۰ میلیون نفری ظرفیت مسافرگیری فرودگاه کرمان | اتاق خبر
کد خبر: 370158
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1395 - 22:39
براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کرمان فرودگاه این شهر در آینده‌ای نزدیک و با ساخت یک ترمینال مسافربری جدید با افزایش ۱۰ میلیون نفری ظرفیت مسافری و رشد ۶۴ هزار متری فضای فرودگاهی همراه خواهد شد.

اتاق خبر: نقوی – مدیر مرکز علمی و کاربردی هواپیمایی ماهان در کرمان – با بیان این خبر توضیح داد: یکی از برنامه‌ریزی‌های کلان و بلندمدتی که در صنعت هوانوردی کرمان مدنظر قرار گرفته بحث توسعه فضای فرودگاهی شهر است.

به گفته وی، با توجه به اهمیتی که توسعه فضای فرودگاهی در پیگیری اهداف اقتصادی منطقه دارد تلاش شده با برنامه‌ریزی‌های کلانی که در این باره صورت می‌گیرد ظرفیت قابل استفاده‌ این فرودگاه به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

مدیر مرکز علمی و کاربردی هواپیمایی ماهان در کرمان با بیان این‌که ساخت یک ترمینال مسافرتی جدید در این فرودگاه با روش سرمایه‌گذاری BLT در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: این طرح که حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید احتیاج دارد، باعث می‌شود ظرفیت مسافرگیری فرودگاه کرمان در طول سال حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند.

نقوی اضافه کرد: در قالب این برنامه حدود ۲۲ هزار متر به فضای مسافری و ۴۲ هزار متر به منطقه پارکینگ و اپرون پرواز اختصاص خواهد یافت.

وی درباره‌ی چگونگی استفاده از این ظرفیت نیز گفت: ما تلاش کردیم با گسترش طرح‌های صنعت گردشگری بخشی از ظرفیت مربوط به این صنعت را فعال کنیم و از سویی دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی کرمان می‌توان انتظار داشت در صورت توسعه فرودگاه پروازهای ارتباطی – کانکشن- نیز در این فرودگاه گسترش یابد.

مدیر مرکز علمی و کاربردی هواپیمایی ماهان در کرمان خاطر نشان کرد: موقعیت جغرافیایی و شرایطی که کرمان دارد این موقعیت را به ما می‌دهد تا حداکثر استفاده از موقعیت بالقوه شهر را در دستور کار خود قرار دهیم و از این‌رو امید زیادی وجود دارد با نهایی شدن کار ساخت این ترمینال جدید شرایط برای توسعه صنعت هوانوردی در این منطقه فراهم شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید