Performancing Metrics

توجه وی‍ژه دولت به بخش درمان البرز | اتاق خبر
کد خبر: 370199
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 05:51
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: با اجرای طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید، 247 هزار بیمار در استان البرز زیر پوشش طرح های حمایتی کاهش میزان پرداختی قرار گرفتند و این استان اکنون در مسیر دستیابی به استانداردهای درمانی قرار گرفته است.

اتاق خبر:محمد تقی ایرانی، روز شنبه در نشستی در جمع مدیران البرز، افزود: طرح تحول سلامت با سه هدف عدالت در دسترسی به خدمات درمانی، حفاظت از شهروندان در برابر هزینه های سلامت و ارتقاء کیفیت خدمات سلامت، توانسته است رضایت عمومی مردم را در بخش سلامت تامین کند.
وی ادامه داد : استان البرز ، یکی از محرومترین استان های کشور در بخش خدمات بهداشت و درمان و سرانه بهداشت و درمان در کشور بود که با برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید و پی گیری های مسئولین، اکنون روند دستیابی به استانداردهای کشور در موضوع بهداشت و درمان به سرعت در حال انجام است.
ایرانی گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت در استان البرز بیش از 247 هزار نفر از خدمات این طرح بهرهمند شده اند
 وتحت حمایت برنامه کاهش میزان پرداختی قرار گرفته اند.
وی افزود: همچنین با اجرای طرح ترویج زایمان طبیعی و انجام شدن رایگان آن در سراسر کشور، استقبال گسترده ای از این طرح در استان البرز شده است و از ابتدای اجرای طرح بیش از 25 هزار مورد زایمان طبیعی در استان انجام شده است.
ایرانی، افزایش تخت های بیمارستانی در استان البرز را تحول بزرگی در توسعه بخش درمان این استان دانست و گفت:
با احداث، توسعه و تجهیز بیمارستان های استان البرز امروز بیش از 1300 تخت بیمارستانی فعال در البرز وجود داردکه این تعداد هم اکنون به سرعت در حال گسترش و توسعه است.
وی خاطرنشان کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، میزان ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کمتر از 5 درصد بود که امروز 100 درصد پزشکان این مناطق به صورت تمام وقت در منطقه حضور دارند.
فرماندار کرج ، اقدامات ارتقاء کیفیت هتلینگ در بیمارستان ها را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: یکی از معضلات موجود در نظام ارائه خدمات درمانی، همواره تفاوت عموه میان کیفیت فضاهای درمانی دولتی و خصوصی بود که معمولاً فرسودگی فضاهای درمانی، در شان ملت شریف ما نبوده است. اما امروز شاهد آن هستیم که چهره فیزیکی بیمارستان های دولتی و خدمات هتلینگ و سرویس های تغذیه و پرستاری ارتقاء محسوس پیدا کرده است.
فرماندار کرج افزایش تعداد پایگاه های سلامت را گام مهمی برای خدمات رسانی در عرصه بهداشت و سلامت ارزیابی کرده و گفت: هم اکنون در استان البرز، 221 پایگاه سلامت، 86 مرکز جامع خدمات سلامت فعالیت می نمایند که در این مراکز، خدمات سلامت خانواده ، سلامت روان و آسیب اجتماعی، تغذیه ، پزشک خانواده ، دندانپزشکی و خدمات آزمایشگاهی و سلامت محیط به شهروندان عرضه می شود.
وی خاطرنشان کرد: توجه به گسترش خانه های بهداشت و ارتقاء بسته های خدمتی آن، در دولت تدبیر و امید بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا، تامین پزشک خانواده و مامای مورد نیاز مراکز روستایی از اولویت های طرح تحول بوده است.
فرماندار کرج در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرای گام های بعدی طرح تحول سلامت، روند اجرای بیمه تکمیلی برای تمامی مردم شریف ایران ، رضایت بیشتر مردم را از مسئولین دولت تدبیر و امید در پی داشته باشد.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید