Performancing Metrics

روند انتخاب رکابزنان برای رقابتهای جهانی و آسیایی اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 370264
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 14:42
چایچی:
مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری ایران روند انتخاب رکابزنان برای حضور در کاپهای آسیایی و مسابقات قهرمانی استقامت جهان را تشریح کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، پس از پایان سی و یکمین دوره بازیهای المپیک برزیل از سوی فدراسیون دوچرخه سواری برنامه رکابزنان برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی در حال برنامه ریزی است. از این رو فدراسیون قصد دارد تیم دوچرخه سواری  استقامت جاده را بر اساس سهمیه اختصاص یافته راهی مسابقات قهرمانی جهان قطر کرده و رکابزنان پیست را برای بالابردن سطح آمادگی‌شان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در چند کاپ آسیایی شرکت دهد. 

مصطفی چایچی سرمربی تیم های ملی دوچرخه سواری ایران در تشریح وضعیت انتخاب ملی پوشان اعزامی به این دیدارها گفت: ما به علت برنامه های تمرینی، اردوها و حضور رکابزنان استقامت جاده برای المپیک برزیل بسیاری از برنامه های پیست روها هم عقب انداختیم چرا که بسیاری از رکابزنان استقامت جاده در پیست هم حضور دارند. 

وی ادامه داد: با پایان یافتن المپیک برنامه های ما برای حضور ورزشکاران در مسابقات قهرمانی آسیا درپایان سال جاری به اجرا درخواهد آمد. از جمله برنامه های ما اعزام به مساقات کاپ های آسیایی هند و تایلند است. در کنار آن طبق دعوت نامه فدراسیون جهانی تیم دوچرخه سواری در مسابقات قهرمانی جاده جهان در قطر شرکت خواهد کرد. 

وی  تصریح کرد: براساس سهمیه فدراسیون جهانی می توانیم حداقل ۱۲ نفر را راهی مسابقات کنیم. قصد داریم با بررسی  وضعیت رکابزنان در سه بخش جوانان، امید و بزرگسال در این دوره مسابقات شرکت کنیم. 

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری درپاسخ این سوال که « با توجه به اهمیت مسابقات قهرمانی جهان و زمان برگزاری این مسابقات تا مهر ماه چرا تاکنون تکلیف ورزشکاران اعزامی مشخص نشده است»، گفت: ورزشکاران بخش جاده دائم در حال تغییر هستند شاید الان در یک مسابقه خوب و در مسابقات بعدی افت کنند. از آن سوی برخی بچه های اصلی اردوها و المپیکی بعد از برزیل به استراحت رفته اند. رکابزنان ما در رده بخش و در رده سنی بزرگسال به خاطر تداوم تورها و برنامه های فشرده المپیک خسته هستند. 

وی با اشاره به برگزاری اولین اردوی رکابزنان استقامتی در تهران گفت: هفته گذشته با دعوت از برخی دوچرخه سواران تست گرفتیم. باید در مسابقات نزدیک تر به رقابتهای قهرمانی جهان تکلیف تیم نهایی را مشخص کنیم هرچند که در تلاشیم با نفرات مد نظرمان اردوهای این بخش را به صورت جدی از این هفته استارت بزنیم.

وی با بیان اینکه مسیر مسابقات قطر بهتر از مسابقات اروپا و المپیک است هم گفت: مسیر این مسابقات کفی است و سربالایی زیادی ندارد و خود این مسئله مزیتی برای این دوره مسابقات قهرمانی جهان است. با این مسیر اعلام شده شرایط رکابزنان ما مناسب تر است و می توانیم رکابزنان را براساس مسیر کف رو انتخاب کنیم. هر چند که کسب نتیجه در برابر قهرمانان جهان سخت است اما امیدواریم با پروفایل اعلام شده شرایط ما بهتر از قبل باشد. 

چایچی در ادامه برنامه رکابزنان راهم اعلام کرد و گفت: شاهد برگزاری لیگ برتر جوانان و بزرگسالان در هفته گذشته بودیم . برنامه های بانوان هم شروع شده و در روزهای پیش رو در این هفته اردوی بانوان را خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: ما قصد داریم رکابزنان جاده را در دو کاپ آسیایی شرکت دهیم. کاپ آسیایی هندوستان از ۲۴ شهریور ماه و کاپ تایلند از ۱۵ مهر ماه می باشد که رکابزنان راهی این دو رقابت خواهند شد. 

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری اظهار داشت: ما منتظر روادید صادر شده برای ۵ رکابزن اعزامی به هند هستیم. محمد دانشور، علی عسگری و محمد ورپشتی در رده سنی بزرگسالان و خانم ها عبدی و مائده نظری نفرات اعزامی ما را تشکیل می دهند. این رقابتها از ۲۴ تا ۲۶ شهریور ماه در دهلی نو برگزار می شود. 

وی در مورد اعزام تیم به کاپ تایلند هم گفت: ما برای این رقابتها زمان داریم و می توانیم بعد از کاپ هند در این مورد تصمیم گیری کنیم.  

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید