Performancing Metrics

برای بازاریابی محصولات صنایع احیاشده باید فکری شود | اتاق خبر
کد خبر: 370380
تاریخ انتشار: 22 شهریور 1395 - 01:25
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره دستورالعمل تامین مالی ۷۵۰۰ واحد تولیدی کشور گفت که باید برای بازاریابی محصولات این واحدها نیز فکری شود.

اتاق خبر: بیژن پناهی زاده ، در خصوص بخشنامه تامین مالی ۷۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط در کشور اظهار کرد: ‌گذشته از تمام مشکلاتی که در خصوص پرداخت تسهیلات این بخشنامه برای واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود، ‌ باید فکری برای بازار محصولات این ۷۵۰۰ واحد تولیدی کرد که تا سال آینده به چرخه تولید باز می‌گردند.

وی با بیان این‌که در دستورالعمل اعطای تسهیلات احیاگر، به بازاریابی محصولات و کالاهای  ۷۵۰۰ واحد تولیدی اشاره‌ای نشده است، افزود: بسیاری از این واحدهای تولیدی که مقرر شده در قالب این بخشنامه به چرخه تولید باز گردند، دارای تکنولوژی بسیار قدیمی هستند؛ بنابراین باید وضعیت بازار آن‌ها مشخص باشد.

پناهی زاده، با تاکید بر لزوم تحریک بازار به منظور ایجاد تقاضا برای محصولات و کالاهای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط خاطرنشان کرد:‌ حتی واحدهای تولیدی که اکنون فعال هستند نیز با تقاضایی برای محصولات خود مواجه نمی‌شوند. باید پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه‌های مختلف صورت بگیرد تا از این طریق کالاها و تولیدات داخلی جذب بازار شوند.

وی با اشاره به مشکل نبود تقاضا برای صنایعی نظیر ذوب آهن، ‌ فولاد، ‌ نورد، ‌ میلگردسازی و ... خاطرنشان کرد: ‌اکنون چیزی تحت عنوان دپو در صنایع فولادی نداریم، زیرا تقاضایی برای محصولات این صنایع وجود ندارد و محصولات واحدهای تولیدی فقط در انبارها باقی می‌ماند و امکان توقف خط تولید نیز وجود ندارد زیرا در صورت متوقف کردن خطوط تولید، راه‌اندازی مجدد تولید دردسرهای بسیاری خواهد داشت.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان بازاریابی برای محصولات واحدهای تولیدی را یکی از اصول مهم افزایش توان رقابت در بازارهای بین‌المللی دانست و بیان کرد: ‌بیشتر بودن قیمت تمام شده محصولات صنایع داخلی از صنایع خارجی از دلایل و علل نبود توان رقابت در بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان داخلی است، زیرا در کشور ما نرخ سود تسهیلات بانکی، بسیار زیاد است؛ بنابراین باید فکری به حال بازار واحدهای تولیدی کرد.

منبع:ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید