Performancing Metrics

دنی دوویتو روی صحنه برادوی می‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 370444
تاریخ انتشار: 22 شهریور 1395 - 08:01
دنی دوویتو بازیگر کهنه‌کار آمریکایی برای اولین بار با نمایشی با عنوان «قیمت» در برادوی روی صحنه می‌رود.

به گزارش اتاق خبر، دنی دوویتو قراردادی امضا کرد که بر مبنای آن به جان تورتورو و تونی شالهوب ملحق می‌شود تا در نمایش «قیمت» نوشته آرتور میلر در برادوی روی صحنه برود. این نمایش از بهار از سوی «رانداِبات تیاتر کمپانی» اجرای خود را آغاز می‌کند.
دوویتو برای نخسیتن بار است که پا به صحنه نمایشی در برادوی می گذارد و نخستین نقشش را در نقش یک فروشنده مبلمان آغاز می‌کند. او سال ۲۰۱۲ در وست اند(مرکز نمایش لندن) به صحنه رفته بود و در یک کمدی از نیل سایمون با عنوان «پسرهای آفتابی» بازی کرده بود. گروه بازیگران «قیمت» را جسیکا هچت گردآورده و تری کینی کارگردان این نمایش خواهد بود.
آرتور میلر نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و مقاله نویس بزرگ آمریکایی که سال ۲۰۰۵ درگذشت، با نوشتن تعداد زیادی نمایش‌نامه برای بیشتر از ۶۰ سال نقش برجسته‌ای در ادبیات و سینمای آمریکا داشت. معروف‌ترین اثر میلر نمایش‌نامه «مرگ فروشنده» است که بارها در صحنه‌های مختلف اجرا شده‌است. وی نمایشنامه «قیمت» را سال ۱۹۶۸ نوشت.
دنی دویتو جونیور متولد ۱۷ نوامبر ۱۹۴۴ در نیوجرسی، بازیگر، کمدین، کارگردان و تهیه‌کننده ۷۱ ساله آمریکایی است. از جمله فیلم های معروفی که او در آن بازی کرده می‌توان به «بازگشت بتمن» و هم چنین صداپیشگی در انیمیشن «لوراکس» اشاره کرد. او درسریال تلویزیونی آمریکایی «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» و «سیمپسون‌ها» نیز به ایفای نقش پرداخته و در فیلم‌هایی چون «مرگ بر نوازش کننده»، «هنگامی که در رم»، «ببین حالا کی حرف می‌زنه»، «آرام باش» و «ماتیلدا» به عنوان کارگردان یا بازیگر فعالیت داشته است.
این بازیگر کهنه‌کار بازیگر سریال «تاکسی» در فاصله ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳ بود و برای آن جایزه گلدن گلوب و امی را دریافت کرد. او به تازگی با فیلم «سگ وینر» به کارگردانی تاد سولوندز راهی سینماهای جهان شد و دو فیلم «کمدین» به کارگردانی تیلور هکفورد که یک فیلم کمدی درباره یک کارگزار سینماست که در زمینه کمدی فعالیت می‌کند و «بیسکویت شکل حیوان» یک کمدی درام خانوادگی ساخته تی بنکرافت و اسکات کریستین ساوا را برای سال آینده در برنامه اکران دارد.

بانی فیلم

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید