Performancing Metrics

کاهش حجم و ارزش معاملات در دادوستدهای امروز بورس | اتاق خبر
کد خبر: 370452
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 16:38
در دومین روز از دادوستدهای بورس تهران دماسنج بازار سرمایه نسبت به روز گذشته چندان تغییری نکرد، اما ارزش و حجم معاملات مقدار نسبتا کمی را به نمایش گذاشت، به طوری که حجم دادوستدهای امروز به رقم ۳۹۰ میلیون و ۴۵۸ اوراق مالی رسید.

اتاق خبر: شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای معاملات روند صعودی را پیش گرفت و تا رقم ۷۶ هزار و ۶۹۸ واحدی بالا رفت، اما از این نقطه به بعد وارد فاز کاهشی شد و در انتها در عدد ۷۶ هزار و ۶۴۴ واحدی ایستاد. با این توضیح دماسنج بازار سرمایه ایران امروز نسبت به روز گذشته تنها ۳.۶ واحد رشد کرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز با ۱۷.۱۱ واحد افزایش رقم ۱۴ هزار و ۳۶۸ واحدی را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز ۷۰ واحد بالا رفت و به عدد ۸۵ هزار و ۱۹۹ واحدی رسید. اما شاخص بازار اول امروز روند کاهشی داشت و با ۸.۷۲ درصد افت عدد ۵۳ هزار و ۷۹۱ واحدی را تجربه کرد. البته شاخص بازار دوم ۷۳.۴۸ واحد بالا رفت و به عدد ۱۶۶ هزار و ۶۸۳ واحدی رسید.

نوسانات صعودی شاخص کل امروز به مدد معاملات نماد شرکت‌های صنایع ملی مس ایران، ایران خودرو، شرکت ارتباطات سیار ایران و سایپا انجام شد. از طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ماشین‌سازی اراک بیشترین تاثیر را در افت نماگر بازار سرمایه امروز از خود داشتند.

در معاملات امروز شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) بیش از ۸۶ درصد خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و نزدیک به ۸۸ درصد عرضه‌ها نیز مربوط به این سهامداران بود به‌طوری که در این نماد از مجموع کلیه معاملات امروز ۳۹۳ هزار و ۶۴۷ سهم توسط حقوقی‌ها خریداری و ۳۱۸ هزار و ۷۰۰ سهم توسط آنها به فروش رسید.

همچنین در نماد معاملاتی صنایع ملی مس ایران (فملی) بیش از ۹۶ درصد خریدها را حقوقی‌ها به خود اختصاص دادند و ۶۱.۶ درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی می‌شد با این حساب در دادوستدهای امروز در این نماد شش میلیون و ۹۵۲ هزار سهم توسط سهامداران حقوقی خریداری شد که از این میزان چهار میلیون و ۴۴۵ هزار سهم مربوط به عرضه فروشندگان حقیقی این سهم بود.

ارزش معاملات امروز به رقم ۷۹ میلیارد و ۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن ۳۹۰ میلیون و ۴۵۴ سهم و اوراق مالی قابل معامله در طی ۴۰ هزار و ۴۰۶ نوبت دادوستد بود.

بیشترین ارزش معامله را امروز نماد معاملاتی شرکت ایران‌ارقام به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد ۱۰ میلیون و ۹۹۶ هزار سهم به ارزش هفت میلیارد و ۹۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد. علاوه بر این نماد معاملاتی سایپا بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد ۴۳ میلیون و ۲۵۲ هزار سهم به ارزش چهار میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توکافولاد، سیمان فارس و خوزستان، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، سیمان شرق و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو متوقف شدند.

آیفکس در دومین روز معاملاتی این هفته توانست ۲.۸ واحد رشد کند و به رقم ۸۰۷.۱ واحدی برسد. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۹۸ میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲۶۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۱۶ هزار نوبت دادوستد بود..

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید