Performancing Metrics

وجود۲۰۰هزارتن تخم‌مرغ مازاد | اتاق خبر
کد خبر: 370544
تاریخ انتشار: 22 شهریور 1395 - 22:56
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به آشفته بازار ذرت دامی، گفت: ۲۰۰هزارتن تخم‌مرغ مازاد داریم که باید از صادر شود.

به گزارش اتاق خبر ناصر نبی‌پور در گفتگو با مهر شرایط بازار تخم مرغ را نامساعد توصیف کرد و اظهارداشت: درحال حاضر میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغ‌داری ۳۳۰۰ تومان و قیمت تمام شده تولید آن برای مرغ‌داران بین ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نابسامانی بازار ذرت دامی، افزود: ما در این زمینه دچار مشکلات جدی شده‌ایم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه مرغ‌داران از یک واردکننده بین ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان ذرت خریداری کرده‌اند، اضافه کرد: قرار بود این فرد ۴۸ ساعت بعد از پرداخت مبلغ مذکور، ذرت‌ها را تحویل مرغ‌داران بدهد درحالی که الان حدود ۳ هفته از آن زمان می‌گذرد و تولیدکنندگان تنها ۵ تا ۶ هزارتن از ذرت خود را تحویل گرفته‌اند.

به گفته نبی‌پور این واردکننده باید نزدیک به ۲۰ هزارتن ذرت به مرغ‌داران تحویل دهد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر قیمت ذرت در بنادر بیش از ۹۰۰ تومان است، افزود: هرکیلوگرم از این محصول بین ۱۰۵۰ تا ۱۰۶۰ تومان به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

نبی‌پور با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام از محل ذخایر خود به اقدام به توزیع ذرت ایرانی کرد، گفت: این اقدام شرکت پشتیبانی به تولیدکنندگان کمک کرد اما متاسفانه درحال حاضر شرکت مذکور هم ذرتی ندارد که در اختیار مرغ‌داران قرار دهد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ نیز اظهارداشت: میزان صادرات این محصول از کشور بسیار کم است و رقمی نیست که بازار را تکان دهد چراکه صادرات تخم مرغ صرفه اقتصادی برای صادرکنندگان ندارد.  

نبی‌پور ادامه داد: در سال‌جاری مجموعا ۱۹ هزارتن تخم مرغ از کشور صادر نشده است درحالیکه سال گذشته ما در برخی ماه‌ها حدود ۱۲ تا ۱۳ هزارتن صادرات داشتیم و این یعنی صادرات در سال ۹۵ تقریبا صفر است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پاسخ به این پرسش که با وجود این شرایط چرا تولیدکنندگان همچنان به تولید ادامه می‌دهند؟ گفت: ۹۹ درصد مرغ‌داران کشور بدهکار بانکها هستند ضمن اینکه اگر جوجه ریزی نکنند هیچ امکاناتی در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد و ورشکسته خواهند شد.

نبی‌پور با بیان اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی می‌کنند میزان تولید در سال‌جاری حدود ۹۲۵ هزارتن باشد، افزود: میزان تولید بسیار بیشتر از این میزان و به نظر بنده حدود یک میلیون تن است.

به گفته وی امسال حدود ۲۰۰ هزارتن تخم‌مرغ مازاد وجود دارد که باید از کشور خارج شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید