Performancing Metrics

واکسن آنفلوآنزا با تشخیص پزشک تزریق شود | اتاق خبر
کد خبر: 370578
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1395 - 04:44
یک متخصص بیماری‌های عفونی:
‌یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افرادی که دچار بیماری‌های برونشیت مزمن، آسم، HIV، دیابت و قلبی و عروقی هستند زیرنظر پزشک واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

آنفلوآنزای

‌به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا ناظر اظهار کرد: با توجه به اینکه به زودی فصل پاییز آغاز می‌شود و در این فصل هوا سردتر شده و بارندگی در ابتدای فصل کم است، قطعاً آلودگی هوا زیاد می‌شود و شرایطی برای انتقال عفونت‌های بیشتر مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: در این فصل که آغاز سال تحصیلی جدید است تجمع افراد (دانش‌آموزان) افزایش می‌یابد که این خود عاملی بر تشدید بیماری‌های عفونی و ویروسی در بین افراد خواهد بود.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در انتهای فصل تابستان و اوایل پاییز شاهد شیوع ویروس‌های روده‌ای خواهیم بود که علائمی مانند گرفتگی بینی، گلودرد، آبریزش بینی و اسهال را دارد که این نشان‌دهنده بیماری‌های ویروسی روده‌ای است.

وی اظهارکرد: با شروع فصل پاییز سرماخوردگی دستگاه تنفسی فوقانی (بافت مخاط بینی) را درگیر می‌کند که خطرناک‌ترین نوع سرماخوردگی آنفلوآنزاست که قابل پیشگیری است و تنها ویروسی بوده که هم دارو و هم واکسن برای درمان و پیشگیری دارد.

ناظر بیان کرد: خانم‌های باردار بعد از سه ماهه اول بارداری، سالمندان، کودکان زیر 6 سال، بیماران قلبی و عروقی، ریوی مزمن، HIV، دیابتی و بیمارانی که دارای برونشیت مزمن و آسم هستند حتماً نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا تحت نظر پزشک خود اقدام کنند.

این دانشیار بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: افراد به هیچ وجه نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا به صورت خودسرانه اقدام نکنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید