Performancing Metrics

اولین محموله صادراتی هفته آینده از گمرک جهرم ارسال می شود | اتاق خبر
کد خبر: 370620
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1395 - 11:39
نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی از ارسال نخستین محموله صادراتی از گمرک جهرم طی هفته آینده خبر داد.

اتاق خبر: محمد رضا رضایی از محقق شدن نخستین محموله صادراتی از گمرک جهرم در هفته آینده خبر داد و گفت: می توان از ظرفیت شهرستان جهرم در کنار شیراز برای صادرات کالاهای جنوب استان فارس استفاده کرد.

محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم  با بیان اینکه نزدیک به شش ماه است که گمرک جهرم به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده، اظهار داشت: ظرفیت های فراوانی در جهرم وجود دارد و گمرک این شهرستان می تواند به صورت فعال در عرصه بین المللی فعالیت کند.
وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی در جهرم چشمگیر است، افزود: تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار تن مرکبات و صیفی جات، انجیر مرغوب، کشت زعفران و آویشن که به تازگی مردم در جهرم تمایل به این کشت ها پیدا کرده اند و محصولاتی دیگری که از کشورهای خارجی مطالبات زیادی جهت خرید دارند در کنار منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی ظرفیت مناسبی به منظور رونق صادرات در شهرستان فراهم کرده است.
رضایی گفت: گمرک جهرم فرصت صادرات محصولات را فراهم کرده و به زودی اولین کانتینر محصولات جهرم از این گمرک صادر خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه گمرک جهرم به عنوان مرکز صادرات جنوب فارس و مکمل گمرک شیراز می تواند به صادرات فارس کمک کند، افزود: از این به بعد فعالین عرصه تولید و صادرات می توانند محصولاتشان را از طریق گمرک جهرم صادر و یا نیازهای خود را از طریق این گمرک وارد کنند.

ماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزی در جهرم مقرون به صرفه نیست و اقتصاد کشور باید به سمت صنعت حرکت داد.
رضایی ادامه داد: طبق قانون هدفمندی یارانه ها ۳۰درصد حاصل از این منبع باید برای تولید و در زمینه صنعت سرمایه گذاری کرد که متاسفانه هنوز این مهم کامل محقق نشده است.
وی تاکید کرد: دولت باید از بانک هاحمایت کند تا آنها منابع را به سمت تولید هدایت کنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید