Performancing Metrics

بانک صنعت ومعدن سهامدار یک بانک بزرگ اروپایی شد | اتاق خبر
کد خبر: 370655
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1395 - 14:29
مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت:‌با توجه به فعالیت بانک تجارتی ایران و اروپا، به‌دنبال حضور در آسیای جنوب شرقی نیز هستیم ضمن اینکه این بانک سهامدار یک بانک اروپایی به نام «بانک تجاری ایران و اروپا» هستیم که مقر آن در اروپا است.

اتاق خبر: علی اشرف‌افخمی، ‌گفت: این بانک به‌دنبال توسعه فعالیت‌های برون مرزی است و ما سهامدار یک بانک اروپایی به نام «بانک تجاری ایران و اروپا» هستیم که مقر آن در اروپا است.

وی افزود: این بانک در پنج ماه گذشته ۵/ ۵ میلیارد یورو تنها در اروپا جابه‌جا کرده که در گذشته ما باید ۱۰ تا ۱۱ درصد بابت انتقال این پول کارمزد پرداخت می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این رقم به زیر نیم درصد رسیده است، گفت: پرداخت ۱۰ تا ۱۱ درصد کارمزد، هزینه زیادی بود که به کشور تحمیل می‌شد، اما صرفه‌جویی زیادی را از این محل به دست آورده‌ایم که این هم از نتایج برجام است.

وی افزود: مانده تسهیلات بانک صنعت و معدن از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۳۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و تا پایان سال این رقم به ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی درخصوص سایر راه‌های تامین مالی بانک اعلام کرد: به‌کارگیری اوراق مرابحه در رشته‌هایی که کم‌ریسک‌تر هستند وصکوک از جمله روش‌های دیگر تامین مالی است که در بانک بررسی می‌شود.

افخمی‌ با اشاره به اینکه از سال گذشته واحد بانکداری صنایع کوچک و متوسط را در بخش صنعت و معدن راه‌اندازی کردیم، گفت: این واحد از امسال کار خود را توسعه داده است؛ به‌طوری‌که به ۷۱۲ واحد، ۹۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که البته مصوبات، بیشتر از این رقم بود.

وی افزود: با احتساب ضمانتنامه‌های صادر شده، مجموع تسهیلات پرداختی به یک هزار ویکصد میلیارد تومان بالغ می‌شود.

افخمی ‌با اشاره به گشایش اعتبارات در بخش‌های مختلف بانکی گفت: در بخش بانک‌های اروپایی، گشایش‌هایی انجام شده است؛ از جمله اینکه در آسیای جنوب شرقی از محل سوئیفت ۳۳۲ میلیون دلار گشایش اعتبار داشتیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه نخستین محموله با اعتبار ۱۲۰ میلیون دلار بود که تحویل گرفتیم، تصریح کرد: تا سقف ۱۵۰ میلیون دلار هم در مرحله‌ بعدی می‌توانیم از این محل تجهیزات مورد نیاز کشور را خریداری کنیم.

افخمی ‌با اشاره به طرح‌هایی که پنج ماه ابتدایی امسال با تامین مالی پروژه‌ها به نتیجه رسیده است، افزود: ۳۰ طرح عملا در پنج ماه امسال به تولید و بهره‌برداری رسید که ۱۳ واحد بزرگ و ۱۷ واحد کوچک و متوسط بوده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: در واحدهای بزرگ ۵۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شد که این سرمایه‌گذاری از محل منابع مالی بانک بوده مانند پتروشیمی ‌مهاباد یا نیروگاه کهنوج است.

وی با اشاره به ورود بانک صنعت و معدن به پروژه‌های بزرگ زیرساختی اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها، خطوط راه‌آهن و توسعه شبکه بود که برای نخستین بار قطار سریع‌السیر را با تامین مالی از محل خط اعتباری چین با رقم ۸/ ۱ میلیارد دلار انجام دادیم که LC آن باز شده و پروژه عملیاتی شده است.

افخمی با اشاره به اینکه امیدواریم این پروژه مطابق با زمانبندی در ۲ سال و نیم به بهره‌برداری برسد، افزود: در پروژه برقی کردن قطار تهران ـ مشهد هم مطالعاتی را برای فاینانس انجام دادیم و اگر موفق به دریافت فاینانس اروپا یا چین شویم، این دومین پروژه بزرگ ما در بخش زیرساخت خواهد بود.

وی با اشاره به حضور این بانک در پروژه‌های نفت و گاز گفت: ما در سال گذشته، ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه سپرده گرفتیم که آن را در اختیار بخش نفت و گاز قرار دادیم. همچنین در این مدت ۲۰۰ میلیون دلار خط اعتباری که از صندوق گرفته بودیم را تسویه کردیم و دیگر بدهی به صندوق توسعه ملی نداریم.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید