Performancing Metrics

بده‌بستان سینما و ادبیات/ فیلم‌هایی که فروش کتاب را بالا می‌برد | اتاق خبر
کد خبر: 370713
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 01:10
ساخته شدن فیلم «نور بین اقیانوس‌ها» موجب شد تا این رمان پس از ۴ سال دوباره به فهرست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کند.

به گزارش اتاق خبر، کتاب‌هایی که با اقتباس از آنها فیلمی ساخته و راهی سینماها می‌شود کتاب‌های خوش شانسی هستند که می‌توانند خوانندگان جدیدی به دست آورند.

«نور بین اقیانوس‌ها» نیز این هفته به فهرست پرفروش‌های آمریکا راه یافت و در مکان سوم قرار گرفت. این کتاب قبلا وقتی در سال ۲۰۱۲ به عنوان رمان اول ام ال. استیدمن منتشر شد در نهایت به جایگاه هجدهمین کتاب پرفروش رسید. البته این کتاب با نقدهای مثبت زیادی روبه رو شده بود و به همین دلیل توانست ۷۶ هفته در میان ۱۵۰ کتاب مطرح جای داشته باشد.

کتاب پرفروش استیدمن داستان یک سرباز قدیمی استرالیایی بازمانده از جنگ جهانی اول را روایت می‌کند که مراقب فانوس دریایی است و در زندگی با همسرش صاحب فرزند نشده است. آنها تصمیم می‌گیرند بچه‌ای را که از دریا نجات داده‌اند، نگه دارند. اما مادر این بچه کیست؟

این فیلم با بازی آلیسیا ویکاندر و مایکل فاسبندر به تازگی اکران شده است.

این رمان ۳۴۵ صفحه‌ای از بیشتر منتقدان امتیاز ۳ از ۴ را دریافت کرد و در بیشتر فهرست جوایز ادبی استرالیا در سال ۲۰۱۲ جای داشت.

دیگر کتاب پرفروش «دختری در قطار» نوشته پائولا هاوکینز است که هرچند مدت‌ها در فهرست پرفروش‌ها جای داشت، اما ساخته شدن فیلمی با اقتباس از آن این رمان را دوباره در فهرست پرفروش‌ها قرار داد. در این فیلم امیلی بلانت در نقش اصلی بازی کرده است و فیلم قرار است ۷ اکتبر راهی سینماها شود.

«دوره جزیره» نوشته کریستن هانا نیز این تابستان با خبر ساخته شدن فیلمی با اقتباس از آن پرفروش شد. این کتاب داستان مادر و دختری را روایت می‌کند و کتاب الکترونیک آن به قیمت  ۱.۹۹ دلار منتشر شده است تا پاسخگوی خیل مخاطبانش باشد.

«بلبل» کتاب پرفروش دیگر هانا که سال ۲۰۱۵ با اقبال فراوانی روبه رو شد وقتی خبر ساخته شدن فیلمی با اقتباس از آن ارایه شد پس از ۸۲ هفته ماندن در فهرست پرفروش‌ها دوباره کتاب شماره ۴ فهرست پرفروش‌ها شده است. این کتاب داستان فرانسه تحت اشغال نازی‌ها را روایت می‌کند.

 

مهر به نقل از بوک نیوز

نظرات
ADS
ADS
پربازدید