Performancing Metrics

از بطری‌های نوشابه گلدانی تا دو قلوهای نابغه ۵ ساله | اتاق خبر
کد خبر: 370758
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 09:44
نمایشگاه کودک و نوجوان و خانواده نیز از ۲۰ شهریور برپا شده است که امروز روز پایانی آن است که غرفه های این نمایشگاه ایده های جالبی را به معرض نمایش گذاشتند.

اتاق خبر: دومین همایش نقش کودک و نوجوان در توسعه پایدار با رویکرد HSE در دانشگاه تهران با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و بهزیستی برگزار شد.
در حاشیه این همایش، نمایشگاه «کودک و نوجوان و خانواده» نیز از ۲۰ شهریور برپا شده است و امروز روز پایانی آن است، در این نمایشگاه غرفه های مختلف محصولات آموزشی، بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان را ارایه می دهند. همچنین برخی از مهد کودک ها و مجتمع های آموزشی نیز در این نمایشگاه غرفه هایی دارند که خدمات خود را به معرض دید بازدید کنندگان قرار داده اند.
بطری‌های آب و نوشابه که گیاه شدند

یکی از این غرفه ها که بیش از بقیه خودنمایی می کند، متعلق به یکی از مهدکودک های استان البرز است، غرفه ای که با بطری های نوشابه و آب معدنی تزیین شده اند و داخل بطری ها خاک و گیاه است. همچنین دوچرخه ای نیز در این غرفه وجود دارد که هنگام رکاب زدن به انرژی تبدیل می شود و گلدانی را آب می دهد.
این غرفه مورد توجه مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش نیز قرار گرفت و گفت؛ خوب است تا این دسته از طرح ها در دیگر مهد و پیش دبستان ها نیز اجرا شود.
مدیر کل فرهنگی و هنری وزیر آموزش و پرورش در مورد این غرفه و خلاقیت آن گفت: نمایشگاه خوبی برای تبادل نظر و ارایه آثار و تولیدات شرکت ها  و مهد ها است. این دوچرخه مکانیکی می تواند در اختیار دیگر مهدها و پیش دبستانی نیز قرار گیرد.
انسیه ره حقی، مدیر مهد کودک هم ، درباره غرفه خود در این نمایشگاه گفت: غرفه ای در نمایشگاه HSE گرفتم تا چند نمونه از کارهایی که می توان به نو آموزان یاد داد تا از محیط زیست نگهداری کنند را به معرض نمایش بگذارم، برای مثال ما استفاده بهینه از مواد دور ریختنی همانند بطری آب را به بچه ها می آموزیم تا آنان را به  گل و گیاه بکارند.
وی افزود: یک دوچرخه ای به اسم دردانه  داریم که به صورت مکانیکی کار می کند و تبدیل انرژی پاک را به نو آموزان یاد می دهیم و آنان هنگام رکاب زدن دوچرخه بسیار خوشحال هستند هم بازی و ورزش هست و هم یک آموزش و فرهنگ سازی.
 این مدیر مهد کودک تصریح کرد: این ایده ها به صورت تجربی بدست آمده است البته برخی از ایده ها را نیز از بازدید مهد های کشورهای اروپایی بدست آوردیم که در اختیار نو آموزان نیز قرار گذاشته ایم.
آموزش در دوران کودکی؛ افزایش کیفیت زندگی در آینده
یکی دیگر از غرفه ها مربوط به دبستان و پیش دبستانی  غیر دولتی است که از صندلی های رنگی کودکان مزین شده است، الهام امیری مدیر این مجتمع آموزشی ، گفت: با استاندارد هایی که رعایت کردیم ۷ ایزو را گرفتیم و کاندید تندیس زرین برای حمایت از کودک و نوجوان شدیم.
وی بیان کرد: نزدیک به دو سال با دانشگاه تهران همکاری داریم و روی مقالات کودک و نوجوان کار کرده ایم و امروز در این نمایشگاه حضور یافته ایم تا تبادل اطلاعات و تجربه کنیم.
امیری بیان کرد: روی معنویات دانش آموزان بسیار کردیم تا شاد باشند و فضای امن مدرسه و وزارت آموزش و پرورش را در خود ایجاد کنند و با خود این روحیه را به سطوح بالاتر نیز ببرند و از تحصیل فراری نشوند و بتوانند برای جامعه بازدهی خوبی داشته باشند.
وی تاکید کرد: هیچ گاه به بچه ها تذکر ندادیم و چیزی را اجبار نکردیم اما به بهترین شکل نتیجه گرفتیم و این بچه ها هستند که مدرسه ما  را از دیگر مدارس و پیش دبستانی متمایز می کنند.
 امیری تاکید کرد: آموزش از دوران کودکی به کیفیت زندگی کودکان در آینده بسیار کمک می کند.

نابغه های ۵ ساله
یکی از غرفه ها خلاقیت‌کده است، که عکس دو پسر بچه ۵ سال را در دیوار خود جای داده و از آنان به عنوان نابغه های ایرانی نام برده است.
پرفسور محمد بخت آور نیز که در این نمایشگاه غرفه دارد ، گفت: ۲۹ سال سابقه مشاوره دارم و مدرس آموزش خانواده و  دانشگاه فرهنگیان هستیم. موسسه ما در ارتباط با یادگیری بازی هدفمند، پرورش هوش های مهارتی، برگزاری کارگاه های آموزشی کودک و مادر کلاس های خلاقیت فعالیت می کند و ۱۰ هزار خانواده مشترک موسسه ما هستند که از فرزندان آنان استعداد یابی کرده ایم .سورن و سورنا نوروزی تحت تعلیم مجموعه قرار گرفتند و طی  ۳ سال  ۹ رشته از جمله رباتیک، هوش ریاضی، موسیقی و غیره را یاد گرفته اند که رزومه آنان در دست بررسی دانشگاه تهران است.
نمایشگاه کودک، نوجوان و خانواده از ۲۰ شهریور ماه در دانشگاه تهران برپا شد و امروز ۲۳ شهریور روز آخر این نمایشگاه بود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید