Performancing Metrics

وجود آب انبارها از علل فرونشست زمین | اتاق خبر
کد خبر: 370765
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 11:12
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وجود آب انبارها در زیر زمین از علل فرونشست زمین است، گفت: برای جلوگیری از فرونشست در تهران ضریب امنیت خیابان ها را باید افزایش داد.

اتاق خبر: مهدی چمران با بیان اینکه فرونشست در تهران دلایل مختلفی دارد، عنوان کرد: جنس خاک شهر تهران در بسیاری از نقاط آبرفتی است که این جنس خاک سبب فرونشست می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مسائل فرونشست در تهران وجود آب انبارهایی است که در زیر شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: آب انبارهایی که از گذشته در پایتخت احداث شده و وجود دارد یکی از علل مهم فرونشست زمین است همانند آب انبار چهار راه سیروس که به خاطر وجود همین آب انبار زمین نشست کرد و ساختمانی فرو ریخت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هنوز بزرگترین آب انبار تهران به نام آب انبار حاج موسی در محله سید اسماعیل وجود دارد که کل زیر خیابان را به خود اختصاص داده است و جزو زیباترین آب انبارها محسوب می شود و پس طی کردن حدود ۱۰۰ پله به زیر زمین می توان به آن رسید.

وی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط زیر خیابان ها آب انبار است که اگر ایمن سازی و نگهداری نشود ریزش خواهد کرد، اضافه کرد: در غیر این صورت خیابان هایی که روی این آب انبارها پر شده است به تدریج خاک آن نشست خواهد کرد به خصوص در مواردی که آب نیز به آن نفوذ کند امکان فرونشست آن بیشتر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای جلوگیری از فرونشست زمین در تهرن بایستی ضریب امنیت را بالا ببریم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید