Performancing Metrics

نبود قدرت نظارتی قوی در اجرای برنامه‌های حوزه ازدواج | اتاق خبر
کد خبر: 370818
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 18:05
یک مدیر سازمان‌ مردم‌نهاد جوانان انتقاد کرد
دبیر موسسه فرهنگی اجتماعی مشکات مطهر هگمتانه، نبود قدرت نظارتی قوی در اجرای برنامه‌های حوزه ازدواج را از نقص‌های قانون برشمرد و گفت: ادغام سازمان ملی جوانان با تربیت بدنی موجب تضعیف جایگاه سازمان ملی جوانان از جمله در حوزه ازدواج شد که مطابق قانون از وظای

اتاق خبر: مصطفی موسوی با بیان اینکه مطابق قانون 18 دستگاه مکلف به برنامه ریزی و اجرا در امر تسهیل ازدواج جوانان هستند،اظهارکرد: قانون به درستی اهمیت مسئله را تشخیص داده ولی باید بررسی کرد که آیا  همه این دستگاه‌ها به درستی به وظایف خود عمل می کنند؟.

وی ضمن اظهار امیدواری از تصمیم اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تفکیک دو حوزه ورزش و جوانان گفت: این تصمیم قطعا به نفع حوزه جوانان خواهد بود و جایگاه آنان را در بخش سمن‌ها، ازدواج، اوقات فراغت و... تقویت می‌کند.

دبیر موسسه فرهنگی اجتماعی مشکات مطهر هگمتانه با بیان اینکه موضوع ازدواج موضوع مهمی است و نیاز به برنامه ریزی و اقدامات مستمر دارد گفت: انجام پژوهش قبل از هرگونه برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق در مقوله ازدواج ضروری است. افزایش سن ازدواج یکی از معضلات اجتماعی بشمار می‌رود و پرداختن به آن مستلزم داشتن اطلاعات دقیق و حساب شده است.

وی تسهیل ازدواج جوانان را از اصلی ترین اولویت های دستگاه های ذیربط دانست و اظهارکرد: ازدواج جوانان و ایجاد تعهد در آن‌ها می‌تواند از بروز بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری کند و مسیر رشد و تعالی آنها را فراهم آورد.

این عضو شورای مرکزی سمن های جوانان استان همدان به نقش ازدواج در شکل گیری شخصیت اجتماعی جوانان اشاره کرد و گفت: ازدواج نقش بسزایی در تکامل شخصیتی افراد دارد چراکه جوانان با انتخاب همسر و تشکیل زندگی، مسئولیت خطیری را متقبل می شوند.

موسوی استقلال جوانان را از مهمترین  عناصر تکامل شخصیتی جوانان دانست و اظهارکرد: ازدواج برای جوانان استقلال را به ارمغان می آورد و امکان تصمیم‌گیری و تاثیرگذاری در حیات دیگری را فراهم می کند.

مدیر موسسه مشکات مطهر هگمتانه افزود: مسایل فرهنگی یکی از دلایل افزایش سن ازدواج است. اسلام در همسرگزینی به رعایت کفویت طرفین تاکید دارد و همسری را مناسب می داند که بیشترین قرابت فرهنگی را داشته باشد.

وی یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش سن ازدواج را وضعیت اشتغال جوانان ذکر و اظهارکرد: یکی دیگر از دلایل کاهش تمایل جوانان به ازدواج افزایش بیکاری و عدم تمکن مالی جوانان برای اداره زندگی مشترک است.

موسوی در پایان با بیان اینکه همدان یکی از پنج استان جوان کشور است،گفت: با توجه به  ساختار جمعیتی این استان لازم است مسایل جوانان در اولویت قرار گیرد. همدان استانی جوان است که درصورت توجه و اعتماد مسوولان می‌تواند فرصت خوبی در راستای توسعه استان ایجاد کند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید