Performancing Metrics

آغاز همکاری مشترک با نهادهای بین‌المللی | اتاق خبر
کد خبر: 370822
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 18:38
با امضای دو تفاهم‌نامه، انجمن بین‌المللی آب (IWA) و کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID) در زمینه بازیافت آب و استفاده از پساب در بخش کشاورزی و شهری همکاری می‌کنند.

اتاق خبر: این تفاهم‌نامه‌ها با حضور  ستار محمودی  قائم‌مقام وزیر نیرو، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هلموت کرویس رئیس انجمن بین‌المللی آب و  سعید نی‌ریزی  رئیس کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی به امضا رسید.

اولین تفاهم‌نامه، همکاری مشترک میان انجمن بین‌المللی آب (IWA) و کمیته ملی آب و فاضلاب ایران بین  پروفسور  هلموت کرویس  و مهندس  حمیدرضا جانبا  به عنوان رییس کمیته ملی آب و فاضلاب ایران امضا شد.

تفاهم‌نامه دوم همکاری نیز بین کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID) و انجمن بین‌المللی آب (IWA) امضا شد که در این تفاهم‌نامه کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران در بخش کشاورزی و کمیته ملی آب و فاضلاب ایران در بخش شهری متولی اجرای این طرح‌های مشترک اجرایی خواهند بود.

در آئین امضای این تفاهم‌نامه، مهندس ستار محمودی  قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی به لحاظ تجربه و دانش در خاورمیانه، خاور دور و آسیای میانه سرآمد و مرکز ثقل است، افزود: ایران از جمله کشورهایی است که برای به‌دست آوردن دانش و کسب تجربه هزینه‌های زیادی را متحمل شده است، ولی به لحاظ خدمات بشر دوستانه و برای ارتقای بشریت، از در اختیار گذاشتن این تجربیات ابایی ندارد.

وی با اشاره به کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID) و عضویت ثابت کشورمان در آن، نقش این کمیته را برای ما بسیار ارزنده دانست و افزود: با توجه به شرایط بین‌المللی، بهره‌گیری از دانش روز جهان، در زمینه‌های آبیاری و زهکشی و بهره‌مندی از پساب‌های تصفیه شده می‌تواند بخشی از مشکلات کمبود آب کشور در زمینه کشاورزی را مرتفع کند.

محمودی ادامه داد: برای وزارت نیرو فرصت ارزشمندی فراهم شده که شاهد همکاری بین دو کمیته بزرگ و ارزشمند در بخش غیر دولتی باشد که می‌تواند موجب افزایش ظرفیت‌های بین المللی و دانش فنی شود.

وی گفت: وزارت نیرو با جدیت از این همکاری استقبال کرده و هر دو کمیته را مورد حمایت خود قرار خواهد داد.

محمودی تصریح کرد: انجمن بین‌المللی آب و کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند از کارشناسان ایرانی استفاده کرده و از مشاوره با آنان در تصمیم‌گیری‌ها بهره‌مند شوند.

قائم‌مقام وزیر نیرو ایجاد زمینه‌های لازم و ظرفیت‌های مناسب آموزشی در تبادل تجربه و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف در این راستا را بسیار سودمند دانست و تاکید کرد: استفاده مجدد از آب و بازیافت آب و بهسازی و استفاده مجدد از پساب‌ها و همچنین استفاده از تجربیات و دانش محلی می‌تواند به هر دو کمیته در جهت بهبود و تغذیه آب‌های زیرزمینی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه پیشنهادی مورد تاکید ما با محوریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می‌تواند طراحی و پیشبرد کارها را در برنامه خود داشته و مورد حمایت کامل وزارت نیرو باشد، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه همکاری، ظرفیت جدیدی خلق می‌شود که هردو طرف برنده خواهند بود.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه در راستای فعالیت‌های مشترکی در زمینه استفاده از پساب‌های تصفیه شده در مصارف کشاورزی، محیط شهری و معرفی فناوری‌های جدید، انجام تحقیقات لازم برای تدوین دستورالعمل‌ها و استانداردها به منظور ترویج و گسترش استفاده مطمئن از پساب‌ها است.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید