Performancing Metrics

علت عدم حضور بخش پایین دست نفت در مدل جدید قراردادها | اتاق خبر
کد خبر: 370831
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 19:21
مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: با توجه به اینکه کارفرمای بخش بالادست نفت دولت است نیاز دارد که قرارداد طراحی شود اما در بخش پتروشیمی و پایین دست سرمایه گذار خودش منابع را فراهم می‌کند.

اتاق خبر: علی کاردر، مدیر عامل شرکت ملی نفت، درباره برخی انتقادات به قراردادهای جدید نفتی مبنی بر اینکه بخش پایین دست نفت جایگاهی در قراردادها ندارند، گفت: قراردادها برای بخش بالا دست نفت تدوین شده و پایین دست با سرمایه‌گذاری مستقیم مردم توسعه پیدا می‌کند یعنی دولت اجازه سرمایه‌گذاری در بخش پایین دست و پتروشیمی را ندارد لذا در این بخش موضوعیت قرارداد مطرح نیست و خود سرمایه‌گذار می‌داند که با چه مدلی تامین منابع کرده و پروژه‌ها را اجرایی کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کارفرمای بخش بالادست نفت دولت است نیاز دارد که قرارداد طراحی شود اما در بخش پتروشیمی و پایین دست سرمایه‌گذار خودش منابع را فراهم می‌کند، چون پول متعلق به خودش است.  

کاردر تاکید کرد: در بخش بالادست کارفرما دولت است و مجبور است که قرارداد طراحی کرده و مجوز قانونی بگیرد اما در بخش پتروشیمی و پالایشگاه سرمایه گذار بخش خصوصی است و نیازی به قرارداد مصوب ندارد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید