Performancing Metrics

سازمان بهزیستی در کشور بیش از تعهد خود اشتغال ایجاد کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 370959
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395 - 11:54
قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی گفت: تعهد سال گذشته این سازمان در زمینه اشتغالزایی 40 هزار نفر بود در حالی که بهزیستی حدود 45 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

اتاق خبر:قاسم عبدالله زاده روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 60 تا 65 درصد مشاغل ایجاد شده از سوی سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته برای معلولان بوده است.
وی گفت: تعهد سالجاری سازمان بهزیستی کشور برای ایجاد اشتغال بیش از 43 هزار نفر است.
قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی بدون اشاره به اعتبار هزینه شده، افزود: تمامی مشاغل ایجاد شده در سال گذشته از سوی بهزیستی کشور از محل منابع مالی این سازمان بوده است.
عبدالله زاده بیان کرد: هم اکنون حدود 20 هزار دانشجوی معلول پسر و دختر در رشته ها و مقاطع مختلف در کشور تحصیل می کنند که ایجاد اشتغال برای آنان دشواری ها و شرایط خاص خود را دارد.
وی ابراز داشت: انتظار می رود، دستگاههای مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایجاد اشتغال برای معلولان این استان همکاری لازم را با اداره کل بهزیستی استان داشته باشند.
وی با اشاره به ارزشمند بودن کار و تلاش، گفت: فرهنگ کار در جامعه تا حدودی ضعیف است که باید بیش از پیش تقویت شود.
عبدالله زاده اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور هیچ محدودیتی در زمینه تامین منابع مالی به منظور توسعه اشتغال روستایی برای معلولان در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان ها ندارد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برای تامین مسکن مورد نیاز معلولان این استان پیگیری ها و اقدام های لازم را انجام دهند.
18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد حدود 6 هزار و 100 نفر به طور مستقیم از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.
نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با 6 دهم درصد بیش از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید