Performancing Metrics

سه میلیون واحد روستایی مقاوم سازی شد | اتاق خبر
کد خبر: 370961
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395 - 12:23
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: سه میلیون واحد روستایی در سطح کشور در برابر حوادث غیرمترقبه مقاوم سازی شده است.

اتاق خبر:محمد رضا شاملو روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح بهسازی روستای آقبلاق آقداق کبودراهنگ از توابع استان همدان افزود: در برنامه چهارم و پنجم قانون ساماندهی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی باید نوسازی و مقاوم سازی شود که با تلاش بنیاد مسکن در چند سال اخیر یک میلیون و 800 هزار واحد روستایی از تسهیلات مسکن برخوردار و بیش از یک میلیون و 600 هزار خانه روستایی مقاوم سازی شد.
وی اضافه کرد: در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور طرح هادی اجرا شده و در همین راستا نیز 3.5 میلیون سند ثبتی برای خانه های روستایی صادر شده است .
وی با بیان اینکه معابر 15 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور بهسازی شدند افزود: با وجود تخصیص پایین ترین رقم در اعتبارات سال گذشته با توزیع قیر یارانه ای معابر بیش از دو هزار و 500 روستا با یک هزار و 700 کیلومتر آسفالت ریزی شده است.
شاملو در ادامه با اشاره به جایگاه استان همدان در بهسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی گفت: این استان از تسهیلات مسکن به خوبی استفاده و جزو استان های فعال در کشور است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح های هادی و بهسازی محیط روستا از کارهای مهم دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی است که آثار و برکات بسیاری در ماندگاری روستاییان در روستاها ، ارتقا شاخصه های بهداشتی ، تسهیل در رفت و آمد و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.
شاملو ادامه داد: در حال حاضر بیش از 96 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی هستند و در 40 درصد این روستاها که 15 هزار روستا را شامل می شود بهسازی معابر انجام شده است .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: از یک هزارو 41 روستای بالای 20 خانوار استان 570 روستا بهسازی فاز اول آغاز شده که از این تعداد 369 روستا به اتمام رسیده است .
حسن ظفری در ادامه با اشاره به آغاز بهسازی 189 روستا در استان افزود : تاکنون 140 هزار فقره سند مالکیت روستایی صادر و 799 روستا دارای نقشه ثبتی شده اند .
احسان قنبری فرماندار کبودراهنگ نیز گفت: برای بهسازی روستای آقبلاق آقداق هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده که 101 واحد مقاوم سازی ، 12 هزار مترمکعب تخریب و آواربرداری ، 2 هزار و 500 متر جدول گذاری و 12 هزار مترمربع آسفالت ریزی شده است.
از 122 روستای شهرستان کبودراهنگ عملیات بهسازی در 99 روستا شروع و بهسازی 42روستا به اتمام رسیده است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید