Performancing Metrics

ایران بهترین شرایط رونق اقتصادی از طریق تولید پسته در جهان را دارد | اتاق خبر
کد خبر: 370964
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395 - 13:06
نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت مناسب نقاط مختف کشور برای تولید پسته، گفت: تولید و صادرات پسته با کیفیت به کشورهای اروپایی و آسیای شرقی، فرصت ویژه اشتغال و رونق اقتصادی برای ایران را فراهم کرده است.

اتاق خبر:ابوالفضل حسن بیگی روز چهارشنبه در اولین روز از سومین جشنواره ملی پسته در سالن اجتماعات هلال احمر دامغان در استان سمنان، افزود: بیش از یک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی در جهان به کشت پسته اختصاص دارد که سهم ایران از این مقدار 300 هزار هکتار است.
وی در این جشنواره سه روزه گفت: به دلیل سازگاری درخت پسته با آب و هوای نامناسب، خاک غیرحاصل خیز و آب های شور و لب شور، می توان برای تولید این محصول کشاورزی در سطح کلان در کشور سرمایه گذاری کرد.
حسن بیگی ادامه داد: درخت پسته بیش از هزار سال در ایران قدمت دارد و یکی از بارآورترین و ماندگارترین گونه ها در شرایط نامناسب است و از این لحاظ می توان پسته را یکی از ارزآورترین محصولات کشاورزی در کشور به شمار آورد.
وی اضافه کرد: زمین های کشاورزی دامغان برای تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی مناسب نیست و باید براساس برنامه های منسجم وزارت جهاد کشاورزی، کاشت پسته در اراضی دامغان توسعه یابد.
حسن بیگی خاطر نشان کرد: پسته ضد سرطان است و می توان آن را به عنوان یک محصول صادراتی و دارویی به دنیا معرفی کرد.
وی تصریح کرد: تعاونی بزرگ تولید پسته تا پایان سال جاری در شهرستان دامغان احداث می شود که با بهره برداری از این طرح بزرگ، بخش زیادی از مشکلات باغداران برطرف می شود.
نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران بیش از 3.5 برابر کشور آمریکا پسته تولید می کند و ایران می تواند با صادرات پسته با کیفیت، بازار پسته جهان را در دست بگیرد.
معرفی جاذبه های سرمایه گذاری شهرستان دامغان و کیفیت بخشی به محصول پسته با استفاده از روش ها و استفاده از ادوات نوین کشاورزی، از اهداف مهم سومین جشنواره سه روزه پسته در دامغان است و نمایشگاهی در بیش از 40 غرفه با موضوعاتی مانند صنایع کشاورزی، سموم و کودهای گیاهی، صنایع دستی، صنایع غذایی، شیرینی جات پسته ای، عرضه و فروش مستقیم پسته و ادوات کشاورزی با حضور شرکتهای داخلی و نمایندگانی از کشورهای خارجی از آلمان و تایلند در حاشیه این جشنواره برپا شده است.
در این آیین بور بایف مراد جان معاون سفیر تاجیکستان در ایران، محمد علی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی، و جمعی از مدیران ارشد استان سمنان و شهرستان دامغان حضور داشتند.
از پنج تولید کننده موفق پسته در شهرستان دامغان تقدیر شد.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید