Performancing Metrics

61 میلیون دلار محصولات شرکت های تعاونی مازندران صادر شد | اتاق خبر
کد خبر: 370975
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395 - 15:18
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت : 61 میلیون دلار محصولات شرکت های تعاونی این استان در سه سال اخیر به کشورهای دیگر صادر شد .

اتاق خبر:کامران اصغری روز چهارشنبه در یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر مازندران افزود : این میزان صادرات از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون انجام شد .
وی بیشتر محصولات صادراتی شرکت های تعاونی مازندران را مرکبات اعلام کرد و ادامه داد : با وجود 14 هزار شرکت تعاونی در استان ، می توان از ظرفیت بالای این مجموعه ها برای صادرات استفاده کرد.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران میزان تسهیلات پرداختی به شرکت های تعاونی استان در سه سال اخیر را بیشتر از یک هزار و 300 میلیارد ریال برشمرد و افزود : با توجه به مشکلات مالی سال گذشته دولت ، افزایش پرداخت تسهیلات در سال جاری پیش بینی می شود .
وی از راه اندازی شرکت های تعاونی جدید به عنوان بخش دیگری از فعالیت دولت یازدهم نام برد و ادامه داد : در همین زمینه 900 شرکت تعاونی در سه سال اخیر در مازندران راه اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کردند .
به گفته اصغری سهم 25درصدی تعاون در اقتصاد کشور با قبول و باور جایگاه و نقش اثرگذار این مجموعه ها در تولید ، اشتغال و کار آفرینی نمود خواهد یافت .
وی ادامه داد : هم اکنون گروه های کوچک و خرد شرکت های تعاونی که با سرمایه اندک و محدود افراد گاها با نسبت خانوادگی شکل گرفتند و در حال فعالیت هستند .
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت : در فضای با مشکلات مالی و اقتصادی کنونی کشور که ناشی از وجود سالها تحریم است ، این تعاونی ها می توانند به خوبی وارد عرصه فعالیت شوند .
وی که برخی مسائل انتسابی از سوی برخی افراد مبنی بر حاشیه خطاب دادن تعاونی ها را شایسته ندانست، ادامه داد : این مجموعه ها گام های کوچک اما خوبی را با همکاری و همراهی افراد انجام می دهند .
مازندران دارای بیش از 14 هزار شرکت تعاونی است .

منبع:لیرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید