Performancing Metrics

طراحی پکیج‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات | اتاق خبر
کد خبر: 370992
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395 - 17:02
یکی از واحدهای فناوری مرکز رشد فناوری نخبگان، مستقر در پارک فناوری پردیس، با تمرکز و فعالیت چهار ساله در حوزه IPTV موفق به ساخت انواع سرورهای صنعتی Iive IPTV شد.

اتاق خبر: حسن میرزایی مدیر شرکت طراح این پکیج گفت: تمامی سیستم­‌های تولید شده توسط این شرکت کاملا صنعتی و مبتنی بر تراشه‌هایDSP و تراشه‌های منطقی، طراحی و ساخته شده‌­اند و همه مراحل طراحی و ساخت سخت افزاری و نرم افزاری سیستم‌­های فوق توسط محققان این شرکت درطول 4 سال گذشته صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: پشتیبانی از انواع سرویس‌های T–DVB و S–DVB و همچنین پیاده‌سازی بخش‌های مورد نیاز از عملکردهای روترها و سوئیچ‌­های multi-cast در بخش‌های مختلف، مشتریان شرکت را قادر می‌کند با ارائه سیستم‌های مقرون به صرفه و راه‌کاری کامل در این حوزه عملا بکارگیری این سرویس‌ها را حتی در مجتمع‌های مسکونی کوچک و بدون نیاز به اپراتور متخصص، استفاده کنند.

میرزایی تصریح کرد: راهکارهای ارائه شده توسط این شرکت که اخیرا توسعه یافته‌اند، با پشتیبانی از پروتکل HTTP دربخش ترافیک داده‌ها، علاوه بر پروتکل‌ها و استانداردهایی که به صورت سنتی درحوزه IPTV استفاده می‌شده (UDP)، این امکان را فراهم کرده که مشترکین مبتنی بر WIFI مانند تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، تب لت و ... نیز در کنار مشترکین مبتنی بر فیبر نوری و یا بسترهای سیمی، بتوانند سرویس‌­های مختلف تلویزیونی باکیفیت بالا (HD) را دریافت کنند.

مدیر شرکت طراح این پکیج افزود؛ سرویس IPTVLIVE نوعی دسترسی به کانال‌های زنده تلویزیونی مبتنی بر شبکه‌هایIP بوده و در واقع فراهم آورندگان این سرویس، دسترسی مشترکین شبکه‌هایIP به کانال‌های مختلف زنده تلویزیونی و رادیویی را مبتنی بر بسترهای منعطف شبکه IP و با کیفیت بالا (HD) امکانپذیر می‌کنند. به بیان دیگر با استفاده از تجهیزات توسعه داده شده توسط این شرکت، افراد می‌توانند با هزینه بسیار اندک و با استفاده از تلفن همراه، تبلت، لب تاب و یا تلویزیون‌های هوشمند تعداد زیادی تصاویر زنده تلویزیونی را با کیفیت بالا دریافت و تماشا کنند.

وی یاد آور شد: در استفاده از سیستم‌های مشابه همچون گیرنده‌های دیجیتال به ازای هر کاربر، ست کامل تجهیزات مورد نیاز است، بنابراین با تجهیزات محدود، تعداد کاربران محدود خواهند بود و همه کاربران باید همزمان یک کانال را تماشا کنند، در حالی‌که در سرویس‌دهی در حالت IPTV تعداد کاربران زیاد بوده و امکان انتخاب کانال‌های مختلف وجود دارد.

منبع:ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید