Performancing Metrics

فرودگاه دزفول ظرفیت پروازهای خارجی را دارد | اتاق خبر
کد خبر: 371033
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395 - 22:24
مدیر عامل شرکت هواپیمایی عسلویه و عقاب گفت: فرودگاه دزفول ظرفیت انجام پروازهای خارجی را دارد.

اتاق خبر: عبداله کاشانی فر چهارشنبه شب در فرودگاه دزفول در خصوص مرز هوایی فرودگاه دزفول افزود: شرکت هواپیمایی عسلویه و عقاب برای انجام پروازهای خارجی از طریق فرودگاه دزفول هیچ مشکلی ندارد ضمن اینکه مجوزهای لازم نیز در این رابطه از فرمانده کل ارتش اخذ شده است.
وی افزود: این شرکت با برخورداری از ناوگان هواپیمایی جدید و نو،از طریق فرودگاه دزفول آماده پذیرش پرواز در مسیر کشورهای خارجی است.
کاشانی فر گفت:فرودگاه دزفول که در بدو راه اندازی تنها هفته ای 2 پرواز داشت اینک با انجام چهار پرواز روزانه 600 مسافر را در مسیر دزفول - تهران و بالعکس جابجا می کند که این رقم در هفته از چهار هزار نفر فراتر می رود.
وی همچنین افزود: با توجه به استقبال پنج شرکت هواپیمایی، برنامه ریزی برای برقراری پرواز دزفول - مشهد و دزفول - کیش نیز در دست انجام است.
مدیر عامل شرکت های هواپیمایی عسلویه و عقاب افزود: از آنجا که راه اندازی فرودگاه های جدید هزینه سنگینی را طلب می کند لذا برنامه ریزی برای استفاده از فرودگاه های نظامی برای انجام پروازهای مسافری در دست پیگیری است تا علاوه بر فرودگاه های دزفول، جاسک و چابهار چند فرودگاه نظامی دیگر نیز وارد چرخه پرواز مسافری شوند.
وی افزود: از آنجا که اعتباری به این شرکت هواپیمایی پرداخت نمی شود و از طرفی با توجه به هزینه بالای نگهداری تجهیزات فرودگاهی لذا از مسئولان شهرستان دزفول درخواست می شود در این راستا این شرکت را یاری کنند.
صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول در راستای صادرات بخش زیادی از تولید پنج میلیون تنی محصولات کشاورزی منطقه شمال خوزستان به کشورهای مختلف ضروری است.
روسیه از جمله کشورهای متقاضی محصولات کشاورزی دزفول است که به دلیل بعد مسافت امکان صادرات مستقیم این محصولات به این کشور وجود ندارد.
به گفته حبیب اله آصفی فرماندار دزفول در صورتی که مشکل مرز هوایی فرودگاه دزفول حل شود محصولات کشاورزی شمال خوزستان در کمترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب در بازار کشورهای مختلف عرضه می شود.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید