Performancing Metrics

دانش فنی تولید یک محصول استراتژیک پتروشیمی بومی شد | اتاق خبر
کد خبر: 371039
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395 - 10:45
معاون وزیر نفت با اشاره به بهره‎برداری از اولین واحد نیمه‌صنعتی تولید پلی‌پروپیلن در صنعت پتروشیمی گفت: ایران به دانش فنی تولید این محصول و کاتالیست آن دست یافت.

اتاق خبر: مرضیه شاهدائی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری رسمی از اولین واحد نیمه‌صنعتی پلی‌پروپیلن صنعت پتروشیمی ایران گفت: هدف از بهره‌برداری این واحد جدید، تولید سالانه ۲هزار و ۴۰۰ تن پلی‌پروپیلن با استفاده از دانش فنی و کاتالیست ایرانی است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه برای نخستین بار، ایران به دانش فنی تبدیل پروپیلن به پلی‌پروپیلن دست یافت، تصریح کرد:  پیشتر، لیسانس و دانش فنی تولید این محصول استراتژیک پتروشیمی در اختیار شرکت‌های اروپایی به ویژه بازل ایتالیا بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه مهمترین هدف بهره‌برداری از اولین واحد نیمه‌صنعتی تولید پلی پروپیلن در صنعت پتروشیمی کشور، کسب دانش فنی تولید کاتالیست‌ها و گریت‌های جدید پلیمری است، تاکید کرد: علاوه بر رفع مشکلات فرآیندی در سطح صنایع پتروشیمی، تولید محصولاتی با کیفیت بالاتر و کاهش شدت مصرف انرژی از دیگر اهداف تولید این محصول جدید پتروشیمی با دانش فنی ایران است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی در ایران، افزایش ظرفیت تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن به منظور تامین خوراک صنایع تکمیلی پتروشیمی است، یادآور شد: بر این اساس طرح‌هایی به منظور تبدیل متانول به پروپیلن و پلی‌پروپیلن در دستور کار قرار گرفت.

شاهدائی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد  تولید پروپیلن صنعت پترشیمی به طور مستقیم تبدیل به پروپیلن می‌شود، گفت: افزایش ظرفیت تولید پروپیلن به منظور تامین خوراک صنایع تکمیلی پتروشیمی، یکی از اقدامات محوری برنامه ششم توسعه است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید