Performancing Metrics

تولید ۳۵۰ هزار تُن کلزا در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 371113
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1395 - 11:56
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۵۰ هزار تُن دانه‌های روغنی کلزا در کشور تولید شود.

اتاق خبر: عباس کشاورز در بازدید از مزارع کشت کلزا در استان قزوین اظهار کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت کلزا خواهد رفت که پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰ هزار تُن محصول از این اراضی کشاورزی برداشت شود.
وی در ادامه به سیاست‌های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کلزا کاران اشاره کرد و افزود: دولت در جهت حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی و تأمین روغن موردنیاز کشور بسته‌های حمایتی برای عملیات کاشت، داشت و برداشت کلزا و همچنین بذرکارهای یارانه‌ای با ۵۰ درصد یارانه برای کلزا کاران در نظر گرفته است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین قیمت خرید تضمینی کلزا با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته، هر کیلو ۲۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.
این مقام مسئول بر لزوم حفظ و پایداری تولید گندم با کنترل علف‌های هرز و کنترل بیماری‌ها و آفات گندم تأکید کرد و ادامه داد: با کشت کلزا می‌توان نسبت به تأمین روغن مورد نیاز داخل کشور اقدام و از خروج ارز از کشور به مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار در سال جلوگیری کرد.
کشاورز اضافه کرد: با توجه به‌ضرورت موضوع و اهمیت تولید روغن در داخل کشور با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در یک پروسه ۱۰ ساله بیش از ۷۵ درصد از روغن موردنیاز کشور در داخل تولید شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید