Performancing Metrics

صرفه‌جویی ۴میلیارد دلاری با خودکفایی در کشت کلزا | اتاق خبر
کد خبر: 371275
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1395 - 20:59
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خودکفایی در کشت کلزا ۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی ایجاد می‌کند،گفت:در سال زراعی جاری بیش از ۳۵۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در کشور تولید می‌شود.

اتاق خبر: عباس کشاورز افزود : در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت کلزا خواهد رفت ضمن اینکه پیش بینی می‌شود  ۳۵۰ هزار تن محصول از این اراضی کشاورزی برداشت شود.

کشاورز به سیاست‌های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کلزاکاران اشاره کرد و گفت : دولت در جهت حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی و تامین روغن مورد نیاز کشور بسته‌های حمایتی برای عملیات کاشت، داشت و برداشت کلزا در نظر گرفته است.

این مقام مسئول بر لزوم حفظ و پایداری تولیدگندم با کنترل علف‌های هرز و بیماری‌ها و آفات گندم تاکید کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با کشت کلزا می‌توان نسبت به تامین روغن مورد نیاز داخل کشور اقدام و از خروج ارز از کشور به مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار در سال، جلوگیری کرد.

کشاورز ضرورت موضوع و اهمیت تولید روغن در داخل کشور را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در یک پروسه ۱۰ ساله بیش از ۷۵ درصد از روغن مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

حمایت از صادرات محصولات کشاورزی بر مبنای مزیت آب

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه در سال جاری ۱۱ و نیم میلیون تن گندم در کشور تولید شده است، اظهار داشت: طی سال زراعی جاری بیش از چهار میلیون تن جو در کشور برداشت شد که در این زمینه نیز رکورد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر این طی سال جاری یک و نیم میلیون تن شکر در کشور تولید شده که مرهون زحمات کشاورزان هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از کشاورزان درخواست کرد: کاشت صیفی‌جات و سبزیجات را طبق برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در منطقه ابلاغ می‌کند انجام دهند و این قضیه را جدی بگیرند.

وی به تکنولوژی‌های جدید کشت در کشور اشاره کرد و یاد آور شد : با به کارگیری تکنولوژی‌های جدید عملکرد تولید محصولات کشاورزی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست‌های صادراتی را برای صادرات محصولات کشاورزی به دولت ارائه کرده‌ایم، اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی بر مبنای مزیت آب از طرح تولید محصولات کشاورزی برای صادرات حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بررسی کیفیت کودهای کشاورزی در حدود ۳ سال اخیر در کشور آغاز شده است، خاطر نشان کرد : وزارت جهاد کشاورزی تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ برند کودی را مورد بررسی قرار داده  که از این میزان ۳ هزار و ۷۰۰ برند کود مورد تأیید قرار گرفته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید