Performancing Metrics

آرامش دربی به روزنامه‌ها کشیده شد | اتاق خبر
کد خبر: 371334
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 04:29
بررسی عملکرد روزنامه‌های ورزشی پس از شهرآورد
صبح امروز - ۲۷ شهریور ماه - تمام روزنامه‌های ورزشی به شهرآورد روز گذشته اختصاص یافته است

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز گذشته (۲۶ شهریور ماه) مقابل هم قرار گرفتند و بازی را با تساوی صفر صفر به پایان رساندند و امروز همان‌طور که طرفداران دو تیم انتظار دارند، نوبت روزنامه‌های هواداری است تا مقابل همدیگر قرار بگیرند.

اغلب پس از اتمام رویدادهای مهم ورزشی، خصوصاً شهرآوردها و بازی‌های ملی، روزنامه‌ها با تیترهای نامناسب و با استفاده از واژه‌های عامیانه به توصیف آن رویداد ورزشی می‌پردازند؛ این موضوعی است که به نگاه‌های متفاوتی از سوی اهالی رسانه و به‌ویژه آنهایی که در حوزه ورزش فعالیت دارند، منجر شده است؛ برخی معتقدند که ادبیات رسانه‌های ورزشی باید متفاوت از سایر حوزه‌ها باشد و با حفظ چارچوب‌ها می‌توانند از زبانی عامیانه استفاده کنند، اما در عین حال برخی بر این باورند که ادبیات رسانه‌ای باید حفظ شود و رسانه‌ها نباید از هر واژه‌ای برای جذب مخاطب استفاده کنند.

اغلب نگاه روزنامه‌ها به وقایع مختلف را از طریق تیترهایشان می‌توان متوجه شد؛ در این گزارش نیز تیترهای صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی صبح امروز عنوان شده است.

روزنامه «خبر ورزشی» بخش اعظمی از اخبار صفحه نخست خود را به هشتاد و سومین شهرآورد تهران اختصاص داده است؛ این روزنامه با تیتر اصلی «جفت پوچ»  خبر از تساوی بازی روز گذشته داده است. «رالی گل‌نزنی» و «پرسپولیس استقلال راضی، فوتبالدوستان ناراضی» از دیگر تیترهای روزنامه امروز صبح «خبر ورزشی» است.

این روزنامه همچنین گفت‌وگوهایی از بازیکنان هر دو تیم را منتشر کرده است.

همچنین روزنامه «ایران ورزشی» تنها با انتشار تیتر اصلی «خطر به خیر گذشت» و روتیتر «نجات منصوریان، مساوی راضی‌کننده برانکو، صدرنشینی قلعه‌نویی» به دیدار روز گذشته تیم‌های استقلال و پیروزی پرداخته است.

در این میان روزنامه‌های هواداری با نگاهی متفاوت و با همان کری‌خوانی‌ها، دیدار روز گذشته تیم‌های استقلال و  پیروزی را منعکس کرده‌اند.

روزنامه «پیروزی» با تیتر نخست «حسرت به دل ماندند» و تیترهای دیگری همچون «کی گفته استقلال پر طرفدار است؟»، «اما از این خوش‌شانس‌ها»، «فرصت‌های طلایی بر بد» و «هافبک آبی‌ها باید اخراج می‌شد» گزارشی از شهرآورد روز گذشته داده است.

روزنامه «استقلال» نیز  «پرسپولیس که می‌گفتن این بود!؟» و تیترهای دیگری همچون «برد از چنگ استقلال پرید»، «منصوریان مردی که به پرسپولیس نمی‌بازد»، «منصوریان: برای مساوی نیامدم و از نتیجه راضی نیستم» و «فرار تاریخی مرد کروات از دست استقلال» اخبار مربوط به هشتاد و سومین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس را انعکاس داده است.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید