Performancing Metrics

ایجاد زیرساخت های معدنی به منظور جذب سرمایه گذار خارجی | اتاق خبر
کد خبر: 371415
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 09:36
رئیس خانه معدن ایران در گفت و گو با اتاق خبر عنوان کرد
بخش معدن برای جذب سرمایه گذاری نیاز به اصلاح ساختار ها و قوانین مرتبط با بخش معدن دارد.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: رئیس خانه معدن ایران رشد سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن را مستلزم به اصلاح زیرساخت های کشور در این زمینه دانست.

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در گفت و گویی که با اتاق خبر در مورد وضعیت سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن کشور داشت، با اشاره به اهمیت زیرساخت ها در بخش معدن گفت: سرمایه گذاری خارجی بیش از هر چیز نیازمند به زیرساخت در کشور می باشد. در صورت وجود زیرساخت های مناسب در بخش معدن سرمایه گذاری خارجی به راحتی در بخش معدن سرمایه کذاری خواهد کرد.

بهرامن افزود: وضعیت سرمایه گذاری در بخش معدن به دلیل ماهیت متفاوت و آیین نامه ها و قوانین خاص این بخش از اقتصاد کشور با سایر بخش ها تفاوت دارد. به همین دلیل تشکل های مختلف فعال در حوزه معدن کشور پیشنهادات خود را به دولت برای اصلاح قوانین مرتبط با معدن ارائه کرده اند و امید است که با اصلاح این قوانین امنیت سرمایه گذاری در بخش معادن کشور بیشتر شود.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به مدت زمان بازدهی سرمایه گذاری در بخش معدن گفت: بخش معدن برخلاف بسیاری از بخش های اقتصاد کشور، حوزه ای است که در بلند مدت به بازدهی می رسد و به همین دلیل تامین امنیت سرمایه گذاری در این بخش برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیش از پیش حائز اهمیت است.

وی در مورد وضعیت کلی سرمایه گذاری در بخش معدن گفت: در معادن کوچک کشور سرمایه گذاری خاصی نشده و معدن کوچکی که در حال حاضر مشغول به کار هستند مربوط به شرکت هایی بوده که از گذشته در آن سرمایه گذاری کرده اند.

بهرامن ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی تنها در بخش های بزرگ بخش معدن سرمایه گذاری خود را انجام نمی دهند بلکه شرکت های کوچک و متوسط نیز قابلیت جذب سرمایه های خارجی را دارند.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید