Performancing Metrics

تاسیس مراکز تجاری خارج از ایران | اتاق خبر
کد خبر: 371484
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 19:06
مدیر کل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران از در دستور کار قرار گرفتن تاسیس مراکز تجاری در خارج از ایران خبر داد.

اتاق خبر: رضا عباسقلی ، با بیان اینکه تاسیس مراکز تجاری در خارج از ایران به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: قرار است در این مراکز تجاری، نمایشگاه‌های دائمی به منظور عرضه کالاهای ایرانی توسط تجار و بازرگانان مدنظر قرار گیرد و اولویت تاسیس این مراکز نیز کشورهای همسایه و نیز کشورهای آفریقایی است.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق با برنامه‌ریزی و همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد، عنوان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران مجوزهای لازم را به منظور فعالیت بخش خصوصی در زمینه تاسیس مراکز تجاری خارج از ایران صادر می‌کند و بخش خصوصی نیز با انجام سرمایه گذاری‌های مختلف موظف است در چارچوب خاص و تعیین شده‌ای گام بردارد.

مدیر کل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام کشورهای هدفی که قرار است در آن‌ها مراکز تجاری توسط ایرانی‌ها تاسیس شود، گفت: کشورهای همسایه و نیز کشورهای آفریقایی مدنظر ما قرار گرفته‌اند. ترکیه، آذربایجان، عمان، قزاقستان، پاکستان، افغانستان، عراق و ارمنستان از جمله کشورهای همسایه و کنیا، نیجریه، غنا و آفریقای جنوبی از جمله کشورهای آفریقایی مدنظر به منظور تاسیس مراکز تجاری هستند.

عباسقلی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در این مراکز تجاری مربوط به کالای خاصی نیست و هر ایرانی که تصور می‌کند کالای او قابلیت صادرات دارد می تواند در این نمایشگاه‌ها حضور یابد تا بدین ترتیب به جای تردد چندباره و نیز هزینه‌های مختلف با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری کنیم. علاوه بر این قصد داریم فرصت‌های سرمایه‌ای خود را به کشورهای هدفی که در آن‌ها مراکز تجاری تاسیس کرده‌ایم، نشان دهیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید