Performancing Metrics

معرفی جاذبه های گردشگری برای رونق صادرات غیرنفتی مغفول مانده است | اتاق خبر
کد خبر: 371489
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 19:41
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: معرفی جاذبه های گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی رونق صادرات غیرنفتی استان همچنان مغفول مانده است.

اتاق خبر:قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در ستاد توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: جاذبه های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی این استان بسیار بکر و جذاب برای گردشگران و منبع پایدار کسب درآمد و رونق اقتصادی محسوب می شود.
وی بر ضرورت بهبود و توسعه زیرساخت های گردشگری استان و معرفی جاذبه های گردشگری در سطح کشور تاکید کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خرد و تفکر جمعی در دستگاههای اجرایی برای پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگ کار گروهی در استان باید تقویت شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 200 گردشگر خارجی وارد استان شده اند.
بهمن عسگری ادامه داد: در سال گذشته 650 هزار گردشگر از تعداد کل گردشگران در مراکز اقامتی اسکان داده شده اند و برای استان درآمد حاصل شده است.
به گفته وی، هم اینک یکهزار و 800 تخت در هتل ها و مراکز اقامتی استان، 67 خانه مسافر، 11 باغ گردشگری، سه اقامتگاه بوم گردی، 2 سفره خانه سنتی و 10 دفتر اطلاع رسانی گردشگری در استان فعال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست گفت: در برنامه ریزی ها و هدفگذاری صادرات کالاهای غیرنفتی امسال در برنامه های اقتصاد مقاومتی استان باید 100 میلیون دلار کالا از این استان صادر شود.
سید نعیم امامی اظهار کرد: همایش ملی فرش دستباف این استان با محوریت تولید و صادرات در هفتم اسفندماه امسال در شهرکرد برگزار می شود.
به گفته وی، کمیته های علمی، اجرایی و تبلیغ و اطلاع رسانی برای برگزاری این همایش تشکیل و فعال شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این نشست با بیان اینکه سرمازدگی باغات استان امسال نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش دارد، اظهار کرد: حدود 41 هزار هکتار باغ در استان وجود دارد که بخشی از محصولات برای مصرف داخلی و مازاد آن صادر می شود.
ذبیح الله غریب ادامه داد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده 24 هزار تن بادام از باغات استان برداشت می شود که 21 هزار تن مازاد بر نیاز، 30 هزار تن هلو برداشتی 10 هزار تن مازاد، 54 هزار تن سیب درختی 36 هزار تن مازاد و از 59 هزار تن انگور برداشتی 49 هزار تن آن مازاد بر نیاز استان است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید