Performancing Metrics

بانک پاسارگاد از برگزیدگان کنکور سراسری تجلیل کرد | اتاق خبر
کد خبر: 371506
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 16:50
بانک‌پاسارگاد برای نهمین سال متوالی و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، از نفرات برتر کنکور سراسری، در پنج گروه آزمایشی تجلیل به‌عمل آورد.

 

اتاق خبر: بانک‌پاسارگاد برای نهمین سال متوالی و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، از نفرات برتر کنکور سراسری، در پنج گروه آزمایشی تجلیل به‌عمل آورد.

به گزارش اتاق خبربه نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری سال1395، با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران ارشد بانک‌پاسارگاد، هیأت‌امنا و استادان دانشگاه خاتم، جمعی از رییسان دانشگاه‌های کشور،  نفرات برتر آزمون سراسری سال 95 به همراه خانواده و همچنین جمعی از برترین‌های آزمون‌های سراسری سال‌های گذشته، در روز 27 شهریور 1395 در دانشگاه خاتم برگزار شد.
در این مراسم، به نفرات اول در هر پنج رشته 25 هزار سهم، نفرات دوم 17 هزار و 500 سهم و نفرات سوم 12 هزار و 500 هزار سهم بانک‌پاسارگاد اهدا شد. همچنین این عزیزان تا هر مقطعی که در داخل کشور ادامه‌ی تحصیل دهند بورسیه‌ی بانک خواهند بود و ماهانه مبلغی را دریافت خواهند کرد. به این ترتیب جمعی دیگر از نخبگان کشور به سهامداران بانک پاسارگاد پیوستند.

معاون وزیر علوم: بانک‌پاسارگاد پشتوانه خوبی برای ارتباط بهتر دانشگاه با بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و ... است
    دکتر صدیقی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان، در این مراسم، دانشگاه خاتم را تجربه جدیدی از دانشگاه‌های غیردولتی با پشتوانه‌ی بزرگی از بخش غیردولتی مثل بانک پاسارگاد خواند و اظهار داشت: این بانک پشتوانه خوبی برای ارتباط بهتر دانشگاه با بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و ... است.
وی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه خاتم مطابق با همان افقی که برای آن ترسیم شده است به پیش برود و کاری کیفی را در بحث تحصیلات عالیه ارائه دهد. وی همچنین اذعان داشت: تاکنون چیزی جز برنامه‌ریزی دقیق، آینده‌نگری مناسب، توجه به کیفیت و... در دانشگاه خاتم دیده نشده و کار کیفی مناسبی در این دانشگاه انجام شده است.
معاون وزیر علوم با بیان این نکته که توسعه‌ی کمی در بحث‌های دانشگاهی دیگر کافی است و باید به توسعه کیفی بیندیشیم، افزود: حضور بخش غیردولتی اگر با هدف ارتقای کیفیت در عرصه دانشگاهی باشد، مبارک است. وی با تأکید بر لزوم ورود بخش غیردولتی با ایده‌های جدید، تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه خاتم ایده‌های جدیدی را ارائه کرده‌است و امیدواریم که بخش غیردولتی همچنان یاری‌گر بخش دولتی در زمینه‌ی توسعه‌ی علم و دانش در کشور باشد.

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد: تلاش می‌کنیم تا نام ایران بر روی بال‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر دنیا بدرخشد
   دکتر مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس دانشگاه خاتم نیز ضمن تبریک و تهنیت به جوانان برگزیده‌ی کنکور سراسری و آرزوی موفقیت برای آن‌ها گفت: بانک‌پاسارگاد یک بانک دانش‌بنیان است که با همت فرهیختگان و جوانان در روز میلاد امام رضا(ع)، فعالیت خود را آغاز کرد و پاسارگادیان در محضر آن بزرگوار عهد بستند که در خدمت مردم شریف ایران باشند.
وی با بیان این نکته که بانک‌پاسارگاد با هدف‌های بلندی شروع به کار کرده‌است، اضافه کرد: این بانک امروز بانک اول کشور به لحاظ سرمایه پرداخت‌شده ‌است و هیچ پشتوانه‌ای هم از سوی دولت نداشته است.
وی با اشاره به روند انتخاب نام بانک پاسارگاد که از بین  1194نام و با صرف 524 نفر ساعت کار مستمر، با بهره‌گیری از نقطه نظرات بزرگان فرهنگ و ادب ایران، برگزیده شده است، افزود: فرهنگ ملی و مذهبی ما در بانک پاسارگاد همواره مورد توجه بوده‌است. تاریخ چند هزار ساله‌ی ایرانیان هرگز غیر توحیدی نبوده و فرهنگ سازمانی ویژه پاسارگاد، فرهنگ عمیقی است که پیشینه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی قابل توجهی دارد.
دکتر قاسمی برخی توفیقات بانک پاسارگاد را برشمرد و تصریح کرد: بنا بر روایت مراکز معتبر جهانی از قبیل بنکر و یورومانی، بانک پاسارگاد، بانک برتر جمهوری اسلامی ایران است و در بین 535 موسسه‌ مالی اسلامی نیز به عنوان بانک برتر اسلامی برگزیده شده است.
وی در ادامه با تشکر و قدردانی از جوانان و خانواده‌های ایشان، اعضای هیئت علمی و هیئت رییسه دانشگاه خاتم، اعضای هیئت مدیره بانک و دکتر صدیقی، معاونت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر سهراب‌پور و استاد محقق داماد، اظهار داشت: ما در خدمت به علم و فرهنگ این مرز و بوم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم و هیچ توقع و تعهدی از هیچ‌کدام از عزیزانی که حمایت‌ می‌شوند نداریم. 9سال است که از برگزیدگان کنکور سراسری حمایت می‌کنیم و اطمینان داریم که این عزیزان با دانش خود خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران خواند بود.
رییس دانشگاه خاتم، به اهداف والای این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: من اطمینان دارم که ما از دانشگاه استنفورد عبور می‌کنیم چراکه به سرمایه‌ی انسانی بسیار نیرومند این کشور اتکا داریم. ایرانیان در دنیا سرآمد هستند و با توکل بر خدا، هیچ کاری برایشان غیر ممکن نیست. ما از یک سال و 9 ماه پیش، 40 نفر از نخبگان ایرانی که اغلب در دانشگاه‌های معتبر دنیا، استاد هستند دعوت کردیم و این عزیزان در 6 کارگروه بر روی پروژه‌هایی کار می‌کنند که اهداف بلند دانشگاه را محقق سازند.  ما امسال 3 دوره مدرسه تابستانی (summer school) برگزار کردیم که در سه گروه «طراحی بازار»، «اقتصاد داده‌های حجیم» و «سیستم های سایبر- فیزیک» و توسط 19 نفر از استادان مطرح در دانشگاه‌های معتبر جهان از جملهStanford، Oxford، MIT، Imperial College Londonو ... به دانشجویان ارایه شد تا دانشجویان ما بدانند با علم روز دنیا فاصله‌ای ندارند. به گفته‌ی یکی از اساتید حاضر در این دوره‌ها، عبور از دانشگاه‌های برتر جهان برای ما که با این انگیزه اهدافمان را دنبال می‌کنیم آسان است و  عزیزان دانشجو و دانش‌پژوه ما باید قدر خود را بدانند و به فرهنگ غنی خود ببالند.
وی با تأکید بر تمرکز روی اهداف و اقدام و عمل در راستای توسعه دانش افزود: در طی 4 سال گذشته که از موسسه آموزش عالی به دانشگاه ارتقاء یافتیم، همواره پر شور و پرتلاش برای ایجاد یک قطب علمی آموزشی در کشور تلاش کرده‌ایم و در تمامی رشته‌های دانشگاهی بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها را انجام داده‌ایم؛ برای مثال در بحث معادن و صنایع معدنی، شرکت میدکو و در بحث مالی، بانک پاسارگاد و در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات، بزرگترین شرکتICT کشور، شرکت فناپ را داریم که دانشجویان دانشگاه خاتم می‌توانند در این شرکت‌ها کارآموزی کنند و اظهار امیدواری کرد که فارغ‌التحصیلان دانشگاه خاتم، موفق‌ترین مدیران و متخصصان کشور باشند.
 وی در پایان گفت: ما به تاریخ این ملت بزرگ مدیون هستیم و تلاش می‌کنیم تا نام ایران بر روی بال‌های پاسارگاد در سراسر دنیا بدرخشد.

رییس هیئت امنای دانشگاه خاتم: برگزیدگان کنکور سراسری، بهترین نخبگان کشور هستند
دکتر محقق داماد، رییس هیئت امنای دانشگاه خاتم، برگزیدگان کنکور سراسری را بهترین نخبگان کشور خواند و افزود: ما به شما افتخار می‌کنیم و امیدواریم که نتیجه‌ی تلاش شما، ارتقای سطح علم و دانش در کشور باشد.
وی خطاب به برگزیدگان کنکور سراسری به آیه «قُل رَّبِّ زِدْنِی عِلْمًا» اشاره کرد و ادامه داد: خداوند به پیامبر فرموده‌است که علی‌الدوام بگوید خدایا علم مرا زیاد کن. این دعایی است که خداوند به پیامبر خود آموخته و پیام اولیه این آیه آن است که علم یک امر قدسی است. علم از عالمی دیگر است، مادی نیست و مجرد است و دهنده‌ی علم منبع هستی، خداوند متعال است. حیات و شفای بیمار مستقیماً متصل خداوند است و یکی از مواردی که واسطه‌بردار نیست، علم است و آنکه علم بیشتری دارد در اتصال بیشتری با خداوند است.
رییس هیئت امنای دانشگاه خاتم، با بیان این نکته که دانشگاه خاتم در آینده کارهای بزرگی را انجام خواهد داد، یادآور شد: امیدواریم که این دانشگاه در تمامی رشته‌های علمی، گام‌های بزرگی را بردارد تا آیندگان نتایج درخشان آن را مشاهده کنند.

دکتر سهراب پور: آینده‌ی بسیار خوبی در انتظار دانشگاه خاتم است
   دکتر سهراب‌پور، رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیات امنای دانشگاه خاتم، ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و عید ولایت، از دکتر مجید قاسمی به خاطر علاقه‌ی ویژه و توجه‌شان به علم تشکر کردند و حمایت از نفرات برگزیده کنکور سراسری تا آخرین مراحل تحصیلی، تأسیس دانشگاه خاتم، دقت در کلیه‌ی امور آموزشی و پژوهشی و انتخاب نخبگان جهت عضویت در هیئت علمی این دانشگاه، مشورت با نخبگان بین‌المللی... را از نشانه‌های این حمایت‌ها و توجه‌ها بر شمرد.
وی در ادامه به نفرات برگزیده کنکور سراسری و خانواده‌هایشان که ایشان را تربیت کرده‌اند، تبریک گفت و افزود: دانشگاه استنفورد هم مانند دانشگاه خاتم با تلاش افرادی آغاز شد که به کار خود ایمان داشتند. من پیش‌بینی می‌کنم که دانشگاه خاتم آینده‌ی بسیار خوبی داشته‌باشد. بسیاری از نخبگان بعد از دکتری به همین دانشگاه می‌آیند که هیئت علمی شوند.
دکتر سهراب‌پور با اشاره به حدود 40سال کار اجرایی و خدمت در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی از  دانشگاه شیراز تا دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد ملی نخبگان، ادامه داد: ما تا امروز پرچم علم و دانش‌ را به اینجا رسانده‌ایم و وقت آن است که پرچم را به دست جوانان بسپریم. توصیه‌ی من به نسل جوان این است که همیشه باید امیدوار باشند. علی‌رغم تمام سختی‌ها که در همه جا وجود دارد، به هیچ وجه نباید ناامید شد. به یاد دارم در صحبت با رییس یکی از بزرگترین دانشگاه‌های جهان به او گفتم که یأس از رحمت حق گناه کبیره است که در دین ما وجود دارد و ایشان با شگفتی گفت که این بسیار با ارزش است.
وی در پایان تأکید کرد: تنها راه پیشرفت امید و کوشش است و راه دیگری وجود ندارد. راز موفقیت کشورها این است که جوانان امید داشته باشند و تلاش و کوشش کنند.

دکتر جهان‌سوز: ما قدردان حمایت‌های مادی و معنوی بانک پاسارگاد هستیم
     دکتر داوود جهان‌سوز، از نخبگان برگزیده کنکور سراسری سال89، به نمایندگی از نفرات برگزیده کنکور که از سال 87 مورد تقدیر و حمایت بانک پاسارگاد قرار گرفته‌اند، به سخنرانی پرداخت و گفت: از زمان ورود به دانشگاه، بانک پاسارگاد پشتوانه‌ای برای ما بود و ما قدردان حمایت‌های مادی و معنوی این بانک هستیم. ما باید قدر انسان‌هایی که برای آبادانی و توسعه‌ی کشور تلاش می‌کنند بدانیم.
وی با اشاره به حمایت‌های بخش خصوصی از تحقیق و علم‌پژوهی در سایر کشورهای جهان، عنوان کرد: متأسفانه بخش خصوصی در کشور ما در زمینه‌ی دانشگاهی فعالیت کمی دارد و باید حرکاتی مانند حرکت بانک پاسارگاد ارج نهاده شود. از بین نفرات برگزیده‌ای که در این سال‌ها مورد حمایت قرار گرفته‌اند، تعدادی به خارج از ایران رفته‌‌اند و بازگشته‌اند اما تعدادی هم بازنگشته‌اند. بنیاد ملی نخبگان در این سال‌ها از افراد مستعد و توانمند کشور حمایت کرده، اما جا دارد کمک کنیم که این سرمایه‌ها از کشور خارج نشوند و در ایران بمانند و به کشور خدمت کنند، که این امر، مساعدت و همت مسئولان را می‌طلبد.
جهان‌سوز در پایان خطاب به نخبگان تأکید کرد: در رابطه با ماندن در ایران یا رفتن، تصمیم با شماست، اما نه آن سوی مرز‌ها بهشت است و نه این سو جهنم؛ همه چیز به خودمان بستگی دارد، به شرط اینکه ایده داشته باشیم و خلاقانه عمل کنیم و فراموش نکنیم که کارهای فوق‌العاده حاصل تلاش‌های فوق‌العاده‌ی انسان‌های کوچک است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید