Performancing Metrics

رابرت دنیرو در نقش پاپ مقدس ظاهر می‌شود/ تشابه با فیلم اسپیلبرگ | اتاق خبر
کد خبر: 371512
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 22:28
رابرت دنیرو بازی در نقش پاپی از قرن نوزدهم در ایتالیا را پذیرفته است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از آسوشیتدپرس، رابرت دنیرو بازی در فیلمی را پذیرفته است که موضوع آن مشابه فیلم بعدی استیون اسپیلبرگ است.

در حالی که اسپیلبرگ قرار است فیلم آدم‌ربایی یک پسر بچه ۶ ساله را روایت کند که تحویل کلیسای کاتولیک می‌شود، رابرت دنیرو نیز قرار است در فیلمی دیگر با همین موضوع در نقش پاپی از قرن نوزدهم جلوی دوربین برود.  

در فیلم اسپیلبرگ، مارک رایلنس در نقش پاپ پیوس بازی می‌کند و فیلم داستان ربوده شدن ادگاردو مورتارا را روایت می‌کند که سال ۱۸۵۷ در بولونیای ایتالیا توسط پلیس از والدین یهودی‌اش ربوده می‌شود و به عنوان کاتولیک در کلیسایی که تحت حمایت پاپا پیوس نهم است، بزرگ می‌شود.

پاپا پیوس نهم با درخواست مورتارا برای بازگشت به خانه مخالفت می‌کند و وی در نهایت یک کشیش می‌شود.

اسپیلرگ پیشتر اعلام کرده بود این فیلم را با همکاری کمپانی واینستاین یکی از غول‌های هالیوودی به عنوان تهیه کننده جلوی دوربین می‌برد، اما قرارداد آنها آوریل امسال لغو شد و واینستاین که اخیرا اعلام کرده بود این فیلم را خودش می‌سازد، اکنون قصد دارد این فیلم را با بازی ابرت دنیرو در نقش پاپ پیوس نهم به کارگردانی بالتازار کورماکور جلوی دروبین ببرد. این کارگردان چندی پیش فیلم «اورست» را با حضور شماری از بازیگران مطرح از جمله جیک جیلنهال ساخته بود.  

فیلمی که واینستاین تولیدکننده آن است بر مبنای رمانی درباره پرونده مورتارا با عنوان «آرم‌ربایی ادگاردو مورتارا» نوشته شده در سال ۱۹۹۷ توسط دیوید کرتسر ساخته خواهد شد. فیلمنامه اقتباسی از این رمان را جرمی براک می‌نویسد که نویسنده فیلمنامه «آخرین پادشاه اسکاتلند» هم بود.

گرچه خبر ساخت این فیلم پس از ساخته شدن فیلم اسپیلبرگ مطرح شد، اما فیلم واینستاین قرار است فیلمبرداری خود را در ژانویه پیش روی آغاز کند. فیلم اسپیلبرگ بهار جلوی دوربین می‌رود. در فیلم اسپیلبرگ اسکار ایزاک که در «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» در نقش پو دامرون بازی کرده بود، در نقش مورتارا در بخش بزرگسالی بازی می‌کند. اما فیلم واینستاین با تمرکز بر دوره کودکی و خود ماجرای بچه دزدی ساخته می‌شود.

پاپ پیوس نهم سال ۱۸۷۸ درگذشت و سال ۲۰۰۰ به عنوان قدیس شناخته شد. وی طولانی‌ترین زمان رهبری کلیسای کاتولیک را به مدت ۳۱ سال برعهده داشت.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید